ErlendRU Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Er på utkikk etter nye laptop og kom over denne artikkelen hos Dinside. Ble veldig interessert i Easynote X! Noen som vet når den kommer til Norge, eller har noen annen info ang. denne? Fant en test av en versjon på techradar.com, så virker jo som den har kommet til UK, eller hvertfall er rundt hjørnet. Vet dog ikke om dette er samme versjon som dinside skriver om, for står ingenting om Blu-Ray i testen. Hvordan er egentlig Packard Bell sine PCer? Trenger ingen heftig gaming-pc, men vil ha en god allround-pc som er fin til multimedia osv, derfor er Blu-Ray et stort pluss! Dersom batteritiden er opp mot 8 timer også er ikke det noe negativt for å si det sånn. Dessuten virker ikke prisen helt avskrekkende heller, hvis den holder seg under 10000,- funker det greit for meg. Har også sett en del på Acer TimelineX pcene, om noen har noe vettugt å si om dem. Endret 16. september 2010 av ErlendRU Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Packard er billig alternativet til Acer. Kvalitetsmessig så viser det seg at mange modeller sliter med irriterende småfeil som pipelyder, dårlig harddisk ytelse, vifteproblemer o.l. Lenke til kommentar
darket Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Harddisk ytelse? de bruker vel samme oem leverandører som de andre? Vil tippe samsung for disker. acer\gateway\emachines\Pb bruker sikkert samme leverandører, da de er under samme paraply. Er ikke noe galt med packard bell, men de er litt annerledes enn de andre, fks tastaturet er ikke helt likt de andre, noen liker fks ikke tastaturene til PB. Byggekvaliteten er helt OK. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Det har kommet fram at hardiskytelsen eller oppførselen på diskene i den modellen som er diskutert opp og i mente her på forumet var skyld i flere problemer. Men joda det er vel ikke Packard sin skyld direkte. Men det var også flere som var veldig godt fornøyd med sine maskiner i ovennevnte tråd, om det skyldes lavere krav eller at de hadde flaks med sine maskiner veit jeg ikke men jeg tipper at det hadde noe med at forventningene kanskje var litt høye for denne modellen. Hvis man får en maskin til 5000kr som andre produsenter tar 8000kr for samme spec så kan man ikke forvente samme kvalitet. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Da får jeg vente litt å se an på tester osv, har ikke penger til det nå, så må vente uansett. Alltid hatt litt jallafølelse til PB, men leste at de siste modellene dems har vært veldig gode. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) De har fått veldig bra tester i det siste ja, dessverre så holder ikke førsteinntrykket særlig lenge med hensyn til disse småfeilene de sliter med. Det er vel et lite belyst problem med slike tester siden maskinene ikke står i testmiljø over lengre tid, derfor oppdages ikke slike småfeil som ofte ville hatt en negativ påvirkning på testresultatet. Endret 3. september 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Okay, tar opp denne tråden litt igjen. Har begynt å tenke på å bestille snart, så har sett litt mer. Har funnet fire alternativer nå, hvor fellesnevneren for alle er 1920x1080 og i5. Alle koster også under 10000,- og der har jeg tenkt å holde meg. Først av alt er MSI GX660, med lett det beste skjermkortet av de fire alterneativene, men noe som også drar en del mer strøm. Har også hørt denne bråker en del og dessuten synes jeg den ser litt småjalla ut. Pluss for 7200RPM disk! Men vet egentlig ikke så mye om denne enda, at jeg har skaffet meg noe helhetlig bilde av den. Så Asus N53JN-SZ045V og den litt bedre Asus N53JN-SZ042V. En tusenlapp mer, rett oppunder maxgrensa mi, for sistnevnte med litt større harddisk (dog 5400RPM på begge, som trekker ned) og 2GB bedre minne. Virker helt greie i grunn, men ingen gamingpcer. Så til den jeg har begynt å helle litt mer mot i det siste; Sony Vaio VPC-F12M1E. Denne har 7200RPM disk, 16,4" skjerm og Blu-Ray, som er et stort pluss for meg! Den har dog det svakeste skjermkortet av de fire med sitt GT330M. Men det som dog skal sies er at jeg ikke gamer så mye på pc lenger, så jeg har strengt tatt ikke behov for det beste, selv om den gamle nerden i meg skriker etter det. Blu-Ray trekker veldig opp på denne. Også helt OK batteritid på 3,5 timer, selv om jeg skulle ønske en del bedre så klart. Noen som har pro's and con's om disse? Spesielt sistnevnte! Lenke til kommentar
cFc Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Pro med vaio F er et veldig godt og behagelig tastatur, en veldig god skjerm, fantastisk service via telefon-support (tok en dag for meg å få en ny lader da den ga fra seg en irriterende lyd). Den er godt bygd, og kommer til å bevare sin verdi lengre enn de fleste andre modeller som du vurderer. Denne har også 7200 rpm harddisk. Con: Skal du game må du nok skru ned grafikken ganske heftig, for å ikke snakke om lavere oppløsning, da grafikkkortet er ganske average. Dette kortet funker bra på min pc, kombinert med i5 likt som Vaio F på spill som Cod4 MW1, med oppløsning rundt 1368*768. Å game på native oppløsning kan du nok bare glemme i nyere spill. Den bråker nok en del, men hvilke desktopreplacements gjør ikke det? Denne koster 10499 alle butikker jeg har sett denne, så du sliter nok litt med budsjettet. Jeg har ikke testet det selv, men tenker at å se blu-ray på denne blir nydelig. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 Har så og si bestemt meg for Vaio. Har den til 9500 på cdon for tida. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Har så og si bestemt meg for Vaio. Har den til 9500 på cdon for tida. Feil kommentar! Endret 18. september 2010 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå