2bb1 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Heihei. Fikk vite med dama i skranken på et sykehus her jeg bor at studenter som er flyttet hjemmenfra har rett på to fastleger (den gamle i hjemkommunen samt en til i kommunen du er flyttet til). Men når jeg går inn på MinFastlege/HELFO/Fastlegeordningen (og logger inn via MinID), så får jeg kun valg om å bytte fastlege, altså ikke legge til ekstra. Noen som aner hvordan dette gjøres..? Lenke til kommentar
-MISTER- Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 EN fastlege har du "rett på "! Ikke to. Velg EN i kommunen du skal bo i. (Studenter er forøvrig svært gunstige for fastlegene, for studenter er som regel unge, -og friske!, og krever derfor lite oppfølging fra legen. Men om DU er et unntak, og trenger helsehjelp, meld deg inn hos en ny lege umiddelbart, og be om time!) Alle gode ønsker! -R- Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Er ikke noe ofte syk, men greit å ha en fastlege i nærheten. Du skriver at jeg skal velge én i den kommunen jeg bor i, og det er jo det jeg skal! Men har en fastlege på hjemstedet mitt (... som er i en annen kommune langt unna). Og når dama i skranken på et legekontor sier at studenter har rett på to fastleger (én i hjemkommunen og én i studiekommunen), så skulle man jo tro hun hadde rett. Men får det som sagt ikke til inne på fastlegeordningen sine sider, så derfor jeg spurte her, i tillfelle noen her knows for sure. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Her i byen (Narvik) så har høgskolen/studentsamskipnaden en fastlegeordning med et legesenter i byen. Man bare ber de i servicetorget om å bestille en time, så får man det. Mulig dette også kan gjelde andre steder? Uansett, jeg har aldri hørt noe om at studenter har rett eller mulighet til å ha to fastleger. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Ok, det er jo en mulighet. Skal høre med "studentskipnaden" eller hva det heter, takk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå