Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fastlegeordningen - har ikke studenter rett på 2 fastleger?

2bb1

Anbefalte innlegg

Heihei. Fikk vite med dama i skranken på et sykehus her jeg bor at studenter som er flyttet hjemmenfra har rett på to fastleger (den gamle i hjemkommunen samt en til i kommunen du er flyttet til).

Men når jeg går inn på MinFastlege/HELFO/Fastlegeordningen (og logger inn via MinID), så får jeg kun valg om å bytte fastlege, altså ikke legge til ekstra.

Noen som aner hvordan dette gjøres..? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EN fastlege har du "rett på "!

Ikke to.

Velg EN i kommunen du skal bo i.

(Studenter er forøvrig svært gunstige for fastlegene, for studenter er som regel unge, -og friske!, og krever derfor lite oppfølging fra legen. Men om DU er et unntak, og trenger helsehjelp, meld deg inn hos en ny lege umiddelbart, og be om time!)

Alle gode ønsker!

-R-

Lenke til kommentar

Er ikke noe ofte syk, men greit å ha en fastlege i nærheten. Du skriver at jeg skal velge én i den kommunen jeg bor i, og det er jo det jeg skal! :) Men har en fastlege på hjemstedet mitt (... som er i en annen kommune langt unna). Og når dama i skranken på et legekontor sier at studenter har rett på to fastleger (én i hjemkommunen og én i studiekommunen), så skulle man jo tro hun hadde rett. Men får det som sagt ikke til inne på fastlegeordningen sine sider, så derfor jeg spurte her, i tillfelle noen her knows for sure. :)

Lenke til kommentar

Her i byen (Narvik) så har høgskolen/studentsamskipnaden en fastlegeordning med et legesenter i byen. Man bare ber de i servicetorget om å bestille en time, så får man det. Mulig dette også kan gjelde andre steder? Uansett, jeg har aldri hørt noe om at studenter har rett eller mulighet til å ha to fastleger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...