MB2 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hei hei Som overskriften tilsier så lurer jeg på hva man må få med seg når man er i Bergen. Jeg og samboeren skal ta turen bortover i løpet av måneden, skal bare være noen dager, men vil gjerne ha med oss mest mulig. Har allerede lagt inn Fløybanen, Akvariet og Gamle Bergen. Er det noe mer som er verdt å se? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Ulrikken, stoltzen (dere kan ta fløybanen opp og gå bort, dere trenger ikke styre opp alle trappene), bryggen (naturlig nok), kommer ikke på mer sånn i farten. Kanskje ta en titt på høyden dersom dere er interrisert i fin arkitektur Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Ulrikken, stoltzen (dere kan ta fløybanen opp og gå bort, dere trenger ikke styre opp alle trappene), bryggen (naturlig nok), kommer ikke på mer sånn i farten. Kanskje ta en titt på høyden dersom dere er interrisert i fin arkitektur Stoltzen har blitt "enveiskjørt". En bør derfor gå opp. Bryggen er et must. Ikke bare fremsiden men også smauene mellom byggningene. Et romantisk glass rødvin på Dyvekes Vinkjeller anbefales. En rusletur på Nordnes er også verdt å få med seg. Haakonshallen Kamp på Brann Stadion om det stemmer med terminlisten Tur på fjorden, f.eks. med Statraad Lehmkuhl Diverse museer Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Dere kan ta den bybanen til Brann stadion, så gå til Ulriksbanen (tar 15 minutt). Ta banen opp og nyt utsikten fra toppen. Middag på Holmen (Cornelius) er også noe man kan prøve å oppleve. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg sa aldri han skulle gå ned stoltzen, men utsikten FRA stoltzen/sandvikspilen eller hva det heter der er fantastisk. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Ulriken MÅ du få med deg. Hvis økonomien tillater det kan jeg anbefale en tur/retur med banen og en bedre middag på restauranten der oppe. Fantastisk utsikt etter solnedgang. Mer info her: http://www.ulriken643.no/ Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Så lite som mulig, egentlig! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Lepramuseet kan være verd å få med seg. Sykt stemningsfullt sted. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Mye bra konserter i Bergen, det er verdt å få med seg enten dere er ute etter klassisk (Grieghallen på torsdager) eller hardere saker (Hulen +++). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå