oiqbal Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hei Har planer om aa reise til Dubai med Norwegian fra Oslo Gardermoen. Noen som har reist til Dubai med Norwegian som vil dele erfaringen? Erfaringer/ flytype de bruker paa langdistansen. Om det er for eksempel tv back hver sete (greit aa ha for en 7-8 timers flygning ) Setter stor pris paa tilbakemeldinger Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Norwegian bruker Boeing 737-800 til Dubai og de har dessverre ikke noen personlige tv-skjermer bak stolsetene, men det er tv-skjermer på taket for hvert 3.seterad, blir vist en spillefilm + tegneserier. Det blir salg av mat ombord. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 du betaler lite for å fly norwegian, du får desverre også service etter prisen. kan anbefale å reise til london og fly emirates eller british airways, de har god service. spesielt emirates! Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Fordelen er at Norwegian flyr direkte, ulempen er om han velger BA eller EK, så må han mellomlande. Men enig at BA og EK får han mye bedre service, ja. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 hva koster egentlig en slik tur? dyre hotell? hvordan er prisene på restauranter og andre kjøps artikkler..`? frister litt å ta turen nedover til høsten.. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 jeg var der nede med familien og feira jul for 2-3 år siden og hotellet vi bodde på var ganske pricy men vi bodde flott da.. mat osv er latterlig billig der nede Lenke til kommentar
toazty Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 radisson har jo faktisk hotell der nede.. nice.. ikke så dyre hotell der nede da, 1 uke alt fra 1500 - 15.000 på "rimelige" hotell Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Fordelen er at Norwegian flyr direkte, ulempen er om han velger BA eller EK, så må han mellomlande. Men enig at BA og EK får han mye bedre service, ja.De fleste dagene mellomlander Norwegian i Stockholm eller København for ruten til Dubai. Norwegian bruker også terminal 2 på "feil" side av flyplassen som ikke har like mye glitter og tilbud som terminal 1/3. Å fly via Heathrow er ikke å anbefale, spesielt om man har innsjekket bagasje man vil ha med. Skal man først mellomlande er både Air Berlin og Air Baltic alternativer. Begge flyr til terminal 1 og hos begge kan man kjøpe billett kun en vei. Air Baltic har nå billetter t/r til fra 1760,-. Lenke til kommentar
Chandon Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Lufthansen via Frankfurt er også å anbefale. Helt OK eco klasse, med AVOD og grei servering underveis. Lenke til kommentar
koots Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Point taken Chandon, men det kommer an på hva slag fly LH flyr til DXB. Er det B747 så hold deg unna. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Er litt kjipt at Emirates ikke er med i en allianse slik at man kan få fornuftig transfer med dem fra Norge, men ser at Seat24 blant annet selger billetter med Emirates fra blant annet Frankfurt og London, dog til en langt dyrere pris enn europeiske flyselskaper. Terminal 3 i Dubai har overtatt som verdens største terminal arealmessig fra Beijings terminal 3. Altså større enn alle Heathrows 5 terminaler tilsammen og begynner man vel å snakke om noe vilt svært. Det pågår forresten en utvidelse av terminal 3 i Dubai som skal stå ferdig til neste år som kun skal ta seg av Emirates airbus 380 flygningene. Lenke til kommentar
koots Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Tror EK har noen avtaler som tillater å sjekke inn hele veien fra OSL. Ellers så flyr SAS til DXB også, men bare om vinteren eller sommeren (husker ikke), fra CPH. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 off... hater slike store travel flyplasser, har nok med osl , Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Har i sommer flydd 2 ganger med Emirates til Terminal 3 i Dubai. Både Emirates og Termainal 1 / 3 anbefales. Både terminal 3 i Dubai og terminal 3 i Beijing er synes jeg er bedre å bruke enn OSL. Skal skrive rapport når jeg får tid. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Fordelen er at Norwegian flyr direkte, ulempen er om han velger BA eller EK, så må han mellomlande. Men enig at BA og EK får han mye bedre service, ja.De fleste dagene mellomlander Norwegian i Stockholm eller København for ruten til Dubai. Norwegian bruker også terminal 2 på "feil" side av flyplassen som ikke har like mye glitter og tilbud som terminal 1/3. Å fly via Heathrow er ikke å anbefale, spesielt om man har innsjekket bagasje man vil ha med. Skal man først mellomlande er både Air Berlin og Air Baltic alternativer. Begge flyr til terminal 1 og hos begge kan man kjøpe billett kun en vei. Air Baltic har nå billetter t/r til fra 1760,-. Norwegian har direkteruter til DXB fra OSL, ARN og CPH, flyet mellomlander ikke i Stockholm eller København. Om jeg forstår deg rett når du skriver mellomlander, så er det nok fordi det ikke flys daglig direkte til DXB fra OSL, ARN eller CPH. Det flys hhv man, ons og fre fra OSL, tir og tor fra ARN og lør fra CPH. F.eks om jeg bor i Oslo og vil til Dubai, men reiser på en tirsdag, så selges billetten slik at jeg drar OSL-ARN-DXB, om jeg hadde dratt en mandag, så ville jeg fått direkte OSL-DXB. Dette gjøres for å kunne tilby reisende daglige reiser fra Skandinavia til Dubai. Endret 9. september 2010 av akira7 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Norwegian har direkteruter til DXB fra OSL, ARN og CPH, flyet mellomlander ikke i Stockholm eller København. Om jeg forstår deg rett når du skriver mellomlander, så er det nok fordi det ikke flys daglig direkte til DXB fra OSL, ARN eller CPH. Det flys hhv man, ons og fre fra OSL, tir og tor fra ARN og lør fra CPH. F.eks om jeg bor i Oslo og vil til Dubai, men reiser på en tirsdag, så selges billetten slik at jeg drar OSL-ARN-DXB, om jeg hadde dratt en mandag, så ville jeg fått direkte OSL-DXB. Dette gjøres for å kunne tilby reisende daglige reiser fra Skandinavia til Dubai. De og du bruker akkurat samme argumentasjon som SAS tidligere har brukt og som Norwegian har harselert over og kritisert SAS for. 3 av 6 (Var 4 av 7) dager ned og 4 av 7 dager på returen mellomlander de altså i Stockholm eller København akkurat som jeg sa. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Kall det gjerne for mellomlanding om du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå