Gå til innhold

Gode 120mm- og 140mm-vifter?


Martin.F

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe ny pc, og ser ut som jeg lander på et Fractal Design Define R3-kabinett. Derfor trenger jeg litt tips til gode 120mm og 140mm vifter jeg kan putte inn, slik at jeg får bra air-flow :)

 

For dere som har et R2/R3-kabinett, eller har lest mye om det. Hvor mange vifter burde jeg ha? Og hvilke størrelser skal jeg putte hvor?

 

Riggen:

 

Hovedkort: Asus M4A785TD-V EVO

GPU: Sapphire Radeon HD 5870

CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition

PSU: MIST Modulær 800W

HDD: Samsung Spinpoint F3 1 TB

RAM: Corsair XMS3 DDR3-1600 CL8 4 GB ( 2x2 GB )

DVD-brenner: Samsung SH-S223B

CPU-kjøler: Cooler Master Hyper 212 Plus

 

Så, hva trenger jeg for å holde dette systemet kjølig i et R3-kabinett?

 

Martin

Endret av Martin.F
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et R2 kabinett og ser litt rundt på vifter selv. Har forøyeblikket bare de viftene som fulgte med. Plassert en bak (ut), en i toppen (ut), og en på siden (inn). Dette kjøler ned ting godt, men er ikke akkurat stillegående..

 

Vurderer å kjøpe en NOCTUA NF-P14-FLX, som jeg monterer i bunnen (ved siden av PSU), og flytte viften på siden og i topp foran i kabinettet. Håper på at Noctua vifta vil blåse nok kjølig luft på skjermkortet, men vet ikke hvor brukbart det er med installere viftene foran - blåser fractal viftene tilstrekkelig nok til å kjøle noe særlig på den avstanden?

Endret av Thinkfree
Lenke til kommentar

Hei!

 

Skal kjøpe ny pc, og ser ut som jeg lander på et Fractal Design Define R3-kabinett. Derfor trenger jeg litt tips til gode 120mm og 140mm vifter jeg kan putte inn, slik at jeg får bra air-flow :)

 

For dere som har et R2/R3-kabinett, eller har lest mye om det. Hvor mange vifter burde jeg ha? Og hvilke størrelser skal jeg putte hvor?

 

Riggen:

 

Hovedkort: Asus M4A785TD-V EVO

GPU: Sapphire Radeon HD 5870

CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition

PSU: MIST Modulær 800W

HDD: Samsung Spinpoint F3 1 TB

RAM: Corsair XMS3 DDR3-1600 CL8 4 GB ( 2x2 GB )

DVD-brenner: Samsung SH-S223B

CPU-kjøler: Cooler Master Hyper 212 Plus

 

Så, hva trenger jeg for å holde dette systemet kjølig i et R3-kabinett?

 

Martin

Her har brukeren Lch lagt ut bilder av sin rigg i R3 med info om vifter, plassering og med temperaturer med dette oppsettet.

 

Link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...