NothinDoin™ Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Som emnet sier, skal ta teorien til traktor (T) i morgen tidlig, og har 2 teoretiske spørsmål: 1) Hva er max totalvekt etter man har fyllt 21 / hatt lappen i 2 år? 2) Har dere en enkel metode for å huske hva dieselmotoren består av? Det har seg slik at jeg kan bensinmotorer ut og inn, men glemmer alltid hva de forskjellige delene i en dieselmotor heter.. Så en fin regle eller en huskeregel elns hadde vært kjempe! Ellers føler jeg at jeg kan alt sammen på strak arm. PS: Trenger svar før i morgen rundt 10:00 Endret 2. september 2010 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Som emnet sier, skal ta teorien til traktor (T) i morgen tidlig, og har 2 teoretiske spørsmål: 1) Hva er max totalvekt etter man har fyllt 21 / hatt lappen i 2 år? 2) Har dere en enkel metode for å huske hva dieselmotoren består av? Det har seg slik at jeg kan bensinmotorer ut og inn, men glemmer alltid hva de forskjellige delene i en dieselmotor heter.. Så en fin regle eller en huskeregel elns hadde vært kjempe! Ellers føler jeg at jeg kan alt sammen på strak arm. PS: Trenger svar før i morgen rundt 10:00 1) Inntil 25 tonn 2) Hovedforskjellen er vel at den ikke har tennplugger, men antenner drivstoffet ved hjelp av kompresjon. På moderne motorer blir dieselen sprøytet inn under svært høyt trykk. Hva delene heter - tenker du på f.eks Injektorer, glødeplugger osv? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 1) 25 tonn er jo max før man er fyllt 21 år.. 2) Jepp, mener hva delene heter. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 1) 25 tonn er jo max før man er fyllt 21 år.. Sorry, my mistake. Hvis konstruktiv hastighet for traktoren IKKE er over 40 km/t kan du ha en så høy totalvekt traktor/vogntoget er godkjent for. MEN, skal du kjøre traktor som kjører fortere enn 40 km/t kan du ikke ha høyere vekt enn 3500 kg, siden du er "fersk i gamet" Høyere totalvekter på traktor som kan kjøre fortere enn 40 km/t krever at du da har tileggsklasser på førerkortet (C1 over 3500 kg - C med vekter over 7500 kg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå