Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Finger infeksjon - kutt i fingeren.

Mr. President™

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt en infeksjon siden 2008 på langefingeren. Dette ble bedre sommeren 2009, altså ifjor. Men da vinteren kom så startet dette igjen. Tenkte kanskje det ville bli bedre denne sommeren, men vet du hva? Denne lille dritten vokste seg ut på fingeren ved siden av lillefingeren (husker ikke hva den het). Har vært hos legen tre ganger og jeg har fått kremer/råd, men ingenting hjelper. Det er et kutt i langefingeren og rundt er det liksom litt klumpete hud. Altså huden er ikke flat og myk som andre steder, men hard. Infeksjonen er på den øverste delen av fingrene. Ut av kuttet pleier det noen ganger å blø også.

Jeg skal laste opp et bilde senere, men googlet litt og fant et bilde:

finger_cut_small.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm.

Ille greier.

Og totalt utenfor mitt kompetanseområde.

Hold legen oppdatert. Alternativt be om en "second opinion"! Hos en annen lege, selvfølgelig....

(Og av ren nysjerrighet (men du trenger ikke svare!) HVA forårsaket infeksjonen til og begynne med??!

Hva skjedde?

Var du borti noe dritt/jord/kjemiske stoffer??

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Hmmm.

Ille greier.

Og totalt utenfor mitt kompetanseområde.

Hold legen oppdatert. Alternativt be om en "second opinion"! Hos en annen lege, selvfølgelig....

(Og av ren nysjerrighet (men du trenger ikke svare!) HVA forårsaket infeksjonen til og begynne med??!

Hva skjedde?

Var du borti noe dritt/jord/kjemiske stoffer??

:dontgetit:

Hvordan den startet? No fuckin idea.

Våknet en morgen og huden var litt hvit på et lite området. Slik hvit hud på føttene du bare kan dra av. Slik var det på fingeren, men lite. Og det ble større og større for hver uke som kom. Dette året vokste den dritten ut på den andre fingeren også. Sist jeg var hos legen var i Mars. Salven jeg fikk, funka ikke. Så vil først vite om noen andre vet noe om dette. Kanskje noen også har hatt det, slik at de vet hva som bør gjøres. Han legen jeg var sist hos, fortalte at om du har brun eller farget hud(jeg har farget, har de tnoe å si?) så skjer dette om vinteren, da sprekker huden opp. Så da tenkte vel jeg at det skulle bli bedre i løpet av sommeren, men det skjedde det omvendet, VERRE! Den lille dritten er en gledesdreper. :realmad:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan dette kan kureres, men jeg mistenker at jeg har samme problemet på höyre lillefinger. Jeg har en stor uvane med å bite negler og huden rundt neglene. Jeg merket at jeg hadde noe löshud på lillefingeren, og jeg begynte å bite, rive og slite. Nå har det gått flere måneder og fingeren er litt rödfarget og huden er hard. Og det skal nesten ingenting til for at huden sprekker igjen.

Jeg skal til legen på mandag eller tirsdag angående et annet helseproblem, og jeg skal ta opp det med fingeren samtidig. Får jeg salve eller lignende, så skal jeg gi tilbakemelding om hva jeg fikk! :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan dette kan kureres, men jeg mistenker at jeg har samme problemet på höyre lillefinger. Jeg har en stor uvane med å bite negler og huden rundt neglene. Jeg merket at jeg hadde noe löshud på lillefingeren, og jeg begynte å bite, rive og slite. Nå har det gått flere måneder og fingeren er litt rödfarget og huden er hard. Og det skal nesten ingenting til for at huden sprekker igjen.

Jeg skal til legen på mandag eller tirsdag angående et annet helseproblem, og jeg skal ta opp det med fingeren samtidig. Får jeg salve eller lignende, så skal jeg gi tilbakemelding om hva jeg fikk! :)

Ok, Tusen Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...