Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Første date på veldig lang tid

Gjest date

Anbefalte innlegg

Trenger litt "oppmuntring" og "tips".

Har ikke vært på en date på lang tid og nå er tiden inne :p

Møtte dama for en stund siden første gang (tilfeldig i jobbsammenheng), og vi holdt elektronisk kontakt i ettertid. Samtalene ble ganske raskt ganske flørtete og fikk inntrykk av at hun var litt interessert. Tror ikke jeg akkurat klarte å legge skjul på at jeg var interessert i hu.

Vi har nå avtalt å møtes, hun bor i annen by, så jeg skal reise opp dit.

Trenger litt tips fra folk her som "ofte" dater... hvordan hindre den typiske "pinlige stillheten"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noen ting som er spesielt viktig å holde ved like:

1) Samtalen. Det er viktig at du viser interesse for hva hun sier. I steden for å svare med enstavelsesord, kan du heller svare med et spørsmål som reflekterer din interesse for saken. Men det er også viktig at du unngår å gjøre det til et intervju. La henne få vite noe om deg også, dette også med moderasjon. Hvis "du dater henne", og ikke motsatt, vil jeg anbefale at du snakker cirka 40 % av tiden.

2) Øyekontakten. Hvis dere skal spise middag sammen, bør du unngå å se for mye ned i maten. Øyekontakt kan virkelig redde deg fra pinlig stillhet, så fremst du holder et godt glimt i øyet.

3) Vit hvilken rolle du har. Oppfatter hun deg som en "bad boy", vil hun forvente oppførsel sådan. Hvis ikke vil du enten fremstå som impulsiv (som regel en bra ting), eller falsk. Er du en "nice guy", bør du egentlig helst vise at du ikke kun lever for henne, men at du er individuell.

4) Vit hvem hun er. Er hun spontan og rask til å bestemme seg? Da kan det hende det er best å gå fort frem. Å sinke henne vil være kjedelig for henne. Hvis hun er i tvil, bør du også fremstå som _litt_ tilbaketrukken, slik at du ikke fremstår som desperat.

Annet enn dette, er det viktig å være positiv (ikke klage på maten eller musikken). Håper det var til hjelp, og lykke til!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke lag noe mer "deal out of it" enn det egentlig er. Det er to voksne mennesker som skal møtes, det er ikke verre enn det. Du skal ikke opp til noen eksamen, drepe talibanere eller holde Kongens nyttårstale - du skal gjøre noe av det mest naturlige som finnes.

Have fun :]

Håper samtalen er mer interessant enn kongens nyttårstale :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Pinlig stillhet er noe man lærer seg å takle etterhvert.

Jeg tror det beste du kan gjøre ved en eventuelt pinlig stillhet-situasjon er å si "shit, pinlig stillhet ja!". Da har du brakt det opp og da er det ikke pinlig lenger.

Veldig viktig ting å gjøre, det viser at du ikke tar det helt altfor seriøst, men med humor. Og det er en god ting :) Og ikke minst, vær deg selv, slapp av og pust rolig :)

Edit: Epic win av Flux1 btw :thumbup:

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Pinlig stillhet er noe man lærer seg å takle etterhvert.

Jeg tror det beste du kan gjøre ved en eventuelt pinlig stillhet-situasjon er å si "shit, pinlig stillhet ja!". Da har du brakt det opp og da er det ikke pinlig lenger.

Veldig viktig ting å gjøre, det viser at du ikke tar det helt altfor seriøst, men med humor. Og det er en god ting :) Og ikke minst, vær deg selv, slapp av og pust rolig :)

Edit: Epic win av Flux1 btw :thumbup:

Det er virkelig det verste folk sier i sånne situasjoner.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Har aldri opplevd at det blir kleint jeg. Jeg synes som oftest at det er greiere å si alt som det er, der og da. Uansett hva det er snakk om. Det verste er når det blir anspent stemning. Da har det alltid hjulpet for meg ihvertfall å si ting som det er, så blir stemningen mye lettere og man kan slappe mer av. Mulig det er individuelt men.

Lenke til kommentar

Folk misforstår. Den "beste" måten å la pinlig stillhet foregå er ved å vise at du ikke føler deg ubekvem eller utilpass, ikke ved å demonstrere noe oralt. Rett heller blikket mot personen og se personen inn i øynene og legg på et lite smil - vis at to mennesker behøver ikke å prate 24 timer i døgnet for å kunne ha det hyggelig sammen. Hvis man "stresser" med å fjerne pinlig stillhet, vil det sannsynligvis resultere i et vanvittig dårig samtaleemne fordi man prøver for hardt.

Summa summarum: Ikke la deg påvirke av pinlig stillhet. It happens.

Lenke til kommentar

Synes det som regel ikke kan kalles "pinlig stillhet", det er en kjekk pause til å tenke over samtalen, få en god øyekontakt, smile, gjøre små gester. Ikke tenk "å denne stillheten er PINLIG ass!!", for da merker daten det og det blir pinlig. Vær avslappet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...