Atmosphere Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Hei Fikset meg ny leilighet og har masse nakne vegger. Har lyst til å få opp et stort veggbilde 80x200cm-ish. Trenger et bilde til å kjøre gjennom Rasterbator. Vil ha noe fargerikt (tenk Andy Warhol), morsomt (ikke et trist Van Gogh liksom) og ikke for mye detaljer. Skal printe det profesjonellt, på tykt papir, så det blir nok bra. Noen tips? Takker. Edit: Hvis noen lurer på hva i helvette Rasterbator er: Det er et program som lager et bilde om til et veldig stort bilde over veldig mange ark. À la: http://img477.imageshack.us/img477/5262/62962co.jpg Endret 2. september 2010 av Jude Quinn Lenke til kommentar
chipseh Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hva med å ta et eget bilde så hadde det blitt mye gøyere å få det opp på veggen også Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Følger med her! Veggene mine er fryktelig hvite, så et nokså stort bilde som kan settes opp med lærertyggis hadde vært genialt. Lenke til kommentar
chipseh Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Følger med her! Veggene mine er fryktelig hvite, så et nokså stort bilde som kan settes opp med lærertyggis hadde vært genialt. Gjør som meg ta bilder av familien eller tegninger som du har tegnet og heng opp Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Ta bilde ut av vinduet, rediger det i PS og legg inn masse sterke farger osv Lenke til kommentar
chipseh Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Det hadde vært ganske kult da Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) http://www.vangoghartprints.net/images/van_gogh_cafe.jpg Nei, seriøst, finn ei pen dame som et normalt menneske. Ville dog heller brukt en storformat printer. Hadde 2 Rasterbator-bilder på rommet da jeg bodde hjemme, men ingenting slo Angelina Jolie, printet ut på gamleskolens storformat printer. Det var langt fra feil! Dog, kosta meg en del diskutering med lærerne og et par hundre kroner. Idéen om å ta bilde av vinduet var ikke dumt. Blir litt som dette: Endret 7. september 2010 av lokeland Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) ok disse var kanskje litt FOR dystre, men jeg tror de kunne blitt bra Endret 7. september 2010 av olehh Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Btw du bør ikke ha en litt større dot size når du skal ha store bilder, det blir bedre Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Skulle egentlig ha et bilde fra filmen "I'm not there", men ble ikke bra. Så jeg valgte dette: Må bare henge skiten opp nå. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Ble ikke dårlig det da! Kom på at vi har en A3-printer på DAK-rommet, så jeg skal prøve meg på noe som går over 1 A3-ark i første omgang. Blir sikkert grei størrelse da. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Blir nok bra med A3. Vurderte det selv, men liker egentlig den "fliselooken" litt. Printet det på tjukkt A4-papir og delte i kvadrater. Ikke værst til å være gratis i hvert fall. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Ja, vet at de har A3-printer på betonglaben, skal uansett innom der en dag for å printe ut et svært kart til et prosjekt, så skal se hvordan kvaliteten blir. Hvis det er brukbart så kjører jeg vel på med en rasterbation (?), kan faktisk fungere med 2x2 A3 på den ene veggen min. Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Kunne du gitt en link til bildet du brukte og innstillingene? Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Har ikke bildet, men fant det via google bildesøk. Giret opp kontrasten og sortnivået en smule i Gimp. Brukte dotsize 7, 35 ark og 21x21cm. Endret 20. september 2010 av Jude Quinn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå