IntelAmdAti Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Hei, jeg kjøpte før sommeren en ny pc men bommet med grafikkortvalget. Jeg kjøpte Radeon 5970 men skulle heller ha gått for 2x 5850 eller 2x5870 ettersom programmet jeg bruker til å spille WoW (Innerspace) ikke støtter Crossfire og den interne Crossfiren på 5970 kan ikke slåes av. Dermed blir GPU 1 flaskehals mens GPU 2 ikke brukes i det hele tatt. Det er litt kjipt å sitte med noe som egentlig skulle vært en rikelig bra nok pc men likevel måtte skru ned så mye på grafikken i et såpass gammelt spill. Samtidig er det en ekspansjonspakke på vei som ikke akkurat vil gjøre saken noe bedre. Slik er situasjonen og jeg er nå på utkikk etter å putte inn et ekstra grafikkort, jeg tenker det letteste blir å satse på en tri-fire løsning med 5970+5850. Spørsmålene jeg har rundt dette er følgende: 1. Oppsettet mitt nå er helt stabilt - er det noen problemer med Tri-fire som kan gjøre maskinen ustabil? 2. Er det mulig å for eksempel velge å bruke kun 5970-kortet i enkelte spill hvis jeg skulle ønske det? (For å helgardere meg mot eventuelle problemer ved bruk av det nye kortet) 3. Nå har jeg 3 utganger på 5970 og bruker alle tre i et Eyefinity landscape oppsett, for å bruke projektor må jeg bytte på kablene ettersom det kun er 3 utganger på kortet. Kan jeg for eksempel koble projektoren til det nye kortet og da bytte mellom Eyefinity 3x1 LCD til projektor kun gjennom Catalyst Control Center? Altså uten å plugge om på ledninger hver gang? Håper på hjelpsomme svar! Edit: Specsene mine står i profilen hvis de trengs Endret 2. september 2010 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Erland82 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Hei! Du kan aktivere og deaktivere crossfire, AI-deaktiver/standard/adv. Jo flere kort, jo flere problem. Noen spill støtter 3 og 4 kort, andre ikke... kommer ann på ati crossfire profilen.. Men ja, 5970+5850 og 5970+5870 funker fett, bare hold driveren og cfx profiles oppdaterte. Og ja, så lenge du har crossfire aktivert vil du kunne bruke alle skjermutgangene og byttemellom skjermer inne på CCC Endret 8. september 2010 av Erland82 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Har installert kortet nå og det funker utmerket, ikke slik som forventet med slik jeg hadde håpet faktisk og ytelsen i WoW har økt betraktelig, føltes som om jeg har en helt ny maskin. GPU load er på 45-50% mot 100% tidligere, og det etter at jeg har skrudd opp grafikken også. Lenke til kommentar
Erland82 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Kjøpte du 5850 og hvilken cpu har du? kjør en 3dmark vantage så får jeg se score. Endret 10. september 2010 av Erland82 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Kjøpte 5850 og kjører det sammen med 5970 (Trifire), har i7-980x cpu klokket til 4ghz. GPU Score: 36193 CPU Score: 36916 3DMark 2001: Second Edition: 57032 Stabilitetstester og lignende, volt er senket fra "Auto" til offset +0,03v eller noe og ligger nå på max 1,256 under load Endret 15. september 2010 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå