Abnorm Skrevet 3. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Har alltid sett på AX som en slags jalla,billigutgave av Armani, men dersom vanlig Armani også nå er "made in China" kan de rett og slett drite og dra med prisene sine. I så fall er det like greit å kjøpe fake, når de uansett kommer fra samme fabrikken.. 1. Hvorfor er prisene gale bare fordi dem er laget i kina?2. Det er sikkert mange tusen fabrikker i kina, tror nok neppe fake produktene kommer fra samme fabrikk. Det tror ikke jeg heller, men jeg synes vi bør være oppmerksome på dette og kanskje undersøke dette nærmere. En annen ting er: Hvorfor oppretter Armani fabrikk i kina? antaglig for å tjene penger, men... Kina har vell ikke et godt rykte på seg, grunnet alle fake produkter. Synes det egentlig er litt rart at Armani da gjør dette, noe som er med på å svekke merkevaren og ikke minst skape tvil om produktene kan være fake. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Har alltid sett på AX som en slags jalla,billigutgave av Armani, men dersom vanlig Armani også nå er "made in China" kan de rett og slett drite og dra med prisene sine. I så fall er det like greit å kjøpe fake, når de uansett kommer fra samme fabrikken.. 1. Hvorfor er prisene gale bare fordi dem er laget i kina?2. Det er sikkert mange tusen fabrikker i kina, tror nok neppe fake produktene kommer fra samme fabrikk. Det tror ikke jeg heller, men jeg synes vi bør være oppmerksome på dette og kanskje undersøke dette nærmere. En annen ting er: Hvorfor oppretter Armani fabrikk i kina? antaglig for å tjene penger, men... Kina har vell ikke et godt rykte på seg, grunnet alle fake produkter. Synes det egentlig er litt rart at Armani da gjør dette, noe som er med på å svekke merkevaren og ikke minst skape tvil om produktene kan være fake. Kina har billig arbeidskraft, det er nok derfor, desutten har kineserne små fingre som sikkert er bra når man lager klær. Tror nok ikke dem dropper dette geniale landet pga noen få folk kan tro det er fake. Endret 3. september 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
fkm Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Kast ikke stein i glass hus. Skal det være punktum etter mer ? Øh, ja det skal det. "Og lær deg rettskrivning." er vell også en ufullstednig settnig. Nei det er ikke en ufullstendig setning. Du er tydeligvis ikke noe flinkere til å analysere setninger enn du er til å skrive riktig. Enten har du hatt en dårlig lærer, eller så er du ikke ferdig med skolen enda. Herregud, er det mulig? Jeg er veldig interessert i at du skal fortelle meg hva du mener er galt med setningene, ettersom begge inneholder subjekt og verbal, og derfor formelt sett kvalifiserer som selvstendige setninger. Når det gjelder det du har fått for deg om at det er mulig at norske forhandlere selger fake har jeg bare en ting å si: Ikke vær så jævla dum. Norske butikker selger ikke fake, og om de hadde gjort det hadde det vært lett å se på butikken og utvalget, med mindre man er komplett tilbakestående. A|X og AJ er billigmerker, som Armani kun har for å nå en målgruppe som ikke har råd til å kjøpe high end Armani. For å tjene penger på den strategien kan de selvfølgelig ikke selge noe som er laget i samme kvalitet som de dyrere merkene, fordi det da ville fått samme pris, og poenget med linjene (at de er billige) hadde vært borte. Derfor bruker de billigere arbeidskraft. Det er forholdsvis grunnleggende forretningstankegang, og de gjør det selvfølgelig av samme grunn som alle andre som driver forretning, nemlig for å tjene penger. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 3. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Ikke vær så jævla dum. Norske butikker selger ikke fake, og om de hadde gjort det hadde det vært lett å se på butikken og utvalget, med mindre man er komplett tilbakestående. Her snakker du om ting du ikke har peiling på. Jeg jobber som toller og jeg kan opplyse deg om at det hender ofte vi må beslaglegge partier med fake klær. Hvilke merker og toll region osv. har jeg ikke tillatelse til å uttale meg om, men jeg kan informere om at jeg aldri har sett eller beslaglagt noe klær fra armani. Men å tro at vi klarer å ta alle er å være naiv, selvfølgelig går noe igjennom. Endret 3. september 2010 av frecjoha Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Men nå er det slik at selv om noe er fra kina så er det ikke fake. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 3. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Men nå er det slik at selv om noe er fra kina så er det ikke fake. det er sant Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Nå hadde du vært på Ferner hadde du ikke? Der selger de hvert fall ikke falske varer. 1 Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 3. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Nå hadde du vært på Ferner hadde du ikke? Der selger de hvert fall ikke falske varer. Jeg tror ikke det jeg heller, men jeg mener bare at vi alle må holde øynene åpne. Når jeg skrev "Armani Jeans (Made In China)" var ikke det rettet mot fake, tråden har bare ta den venningen. Jeg mente bare det var overraskede at Armani produserte noen av klærne sine i kina. For meg blir det som om jeg hadde sette en Louis Vuitton veske med "made in china", selv om jeg vet at mye av produksjonen ikke skjer i Frankrike. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Har alltid sett på AX som en slags jalla,billigutgave av Armani, men dersom vanlig Armani også nå er "made in China" kan de rett og slett drite og dra med prisene sine. I så fall er det like greit å kjøpe fake, når de uansett kommer fra samme fabrikken.. 1. Hvorfor er prisene gale bare fordi dem er laget i kina?2. Det er sikkert mange tusen fabrikker i kina, tror nok neppe fake produktene kommer fra samme fabrikk. Grunnen til at firmaer outsourcer til Kina er for å kunne produsere varene grisebillig og håve inn enda mere cash, samtidig som de kutter ned på verdiskapingen i sitt eget land/originallandet. Når man outsourcer slike ting til Kina mister det definitivt også mye av sin eksklusivitet. Det er ikke bare merket som betyr noe for min del hvertfall. Armani er et merke som kun er basert på eksklusivitet, og den dyre prisen har ingenting med kvalitet å gjøre i forhold til andre produkter. Når eksklusiviteten forsvinner, da ser jeg ikke vitsen i å betale i dyre dommer for noe. Fakevarene trenger selvsagt ikke nødvendigvis å være fra samme fabrikk, men det er store sjanser for at de er det da de allerede sitter på alle design og materialer og det er lett for dem å produsere plagg med nøyaktig samme specs. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Ikke vær så jævla dum. Norske butikker selger ikke fake, og om de hadde gjort det hadde det vært lett å se på butikken og utvalget, med mindre man er komplett tilbakestående. Her snakker du om ting du ikke har peiling på. Jeg jobber som toller og jeg kan opplyse deg om at det hender ofte vi må beslaglegge partier med fake klær. Hvilke merker og toll region osv. har jeg ikke tillatelse til å uttale meg om, men jeg kan informere om at jeg aldri har sett eller beslaglagt noe klær fra armani. Men å tro at vi klarer å ta alle er å være naiv, selvfølgelig går noe igjennom. Jeg sa aldri at det ikke selges fake i Norge, jeg sa at man er dum om man kjøper det. Går man i etablerte forretninger i Norge er det NULL sjanse for å kjøpe fake. Kjøper man en LV-veske i en bod på Karl Johan og tror den er ekte, ja, da er man dum. Har alltid sett på AX som en slags jalla,billigutgave av Armani, men dersom vanlig Armani også nå er "made in China" kan de rett og slett drite og dra med prisene sine. I så fall er det like greit å kjøpe fake, når de uansett kommer fra samme fabrikken.. 1. Hvorfor er prisene gale bare fordi dem er laget i kina?2. Det er sikkert mange tusen fabrikker i kina, tror nok neppe fake produktene kommer fra samme fabrikk. Grunnen til at firmaer outsourcer til Kina er for å kunne produsere varene grisebillig og håve inn enda mere cash, samtidig som de kutter ned på verdiskapingen i sitt eget land/originallandet. Når man outsourcer slike ting til Kina mister det definitivt også mye av sin eksklusivitet. Det er ikke bare merket som betyr noe for min del hvertfall. Armani er et merke som kun er basert på eksklusivitet, og den dyre prisen har ingenting med kvalitet å gjøre i forhold til andre produkter. Når eksklusiviteten forsvinner, da ser jeg ikke vitsen i å betale i dyre dommer for noe. Fakevarene trenger selvsagt ikke nødvendigvis å være fra samme fabrikk, men det er store sjanser for at de er det da de allerede sitter på alle design og materialer og det er lett for dem å produsere plagg med nøyaktig samme specs. Legg merke til at det her er snakk om to underlinjer av Armani (AJ og A|X), som kun eksisterer for å nå målgrupper som ellers ikke ville hatt råd til å kjøpe fra merket. High end Armani (Giorgio osv) produseres IKKE i Kina, og er generelt sett av meget høy kvalitet. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 3. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Er det mulig å få kjøpe Armani fra Giorgio osv. i Norge, eller må vi klare oss med AJ ? Edit: Giorgio selges kanskje bare i rene Armani butikker, på lik linje som Louis Vuitton ?? Endret 3. september 2010 av frecjoha Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Tror det kan bli vanskelig å finne, utenom briller og parfyme da. Men jeg er ikke helt sikker, i så fall blir det vel dresser ol på feks Ferner eller Gunnar Øye. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 3. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Tror det kan bli vanskelig å finne, utenom briller og parfyme da. Men jeg er ikke helt sikker, i så fall blir det vel dresser ol på feks Ferner eller Gunnar Øye. Regner med det ligger en Ferner i Oslo, hvor finner jeg den? Regner med de har bedre utvalg der enn her i Fredrikstad. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Den ligger i Stortingsgaten 14, mellom Nationaltheatret og Stortinget. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Er det mulig å få kjøpe Armani fra Giorgio osv. i Norge, eller må vi klare oss med AJ ? Edit: Giorgio selges kanskje bare i rene Armani butikker, på lik linje som Louis Vuitton ?? Du kan bestille Giorgio Armani fra nettbutikker. Nettbutikken yoox.com (som jeg har sansen for) har blant annet Giorgio Armani. Yoox.com har i grunn det meste. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 3. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Er det mulig å få kjøpe Armani fra Giorgio osv. i Norge, eller må vi klare oss med AJ ? Edit: Giorgio selges kanskje bare i rene Armani butikker, på lik linje som Louis Vuitton ?? Du kan bestille Giorgio Armani fra nettbutikker. Nettbutikken yoox.com (som jeg har sansen for) har blant annet Giorgio Armani. Yoox.com har i grunn det meste. Nice, skal ta en titt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå