CharlieKarl Skrevet 2. september 2010 Rapporter Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Hei! Trenger å bli mer bevisst på stilen min og gjøre et par kjøp. Vil før skrive litt hva jeg har tenkt å kjøpe meg, og kunne tenkt meg litt feedback på det. I tillegg så håper jeg på tips om typer klær (eller konkrete eksempler, gjerne bilder) jeg bør kjøpe, også i hvilke farger. Er 18 år, litt over 1,90 høy og 85 kilo ca. Først og fremst vil jeg si at jeg nå går mye i grå bomullsbukser når jeg er hjemme og på skolen, gjerne med en tskjorte med trykk på og hettegenser eller hettejakke. Ellers er mye av klærne mine fra Solid! og en del fra Jack & Jones. Vet at dette er fra steder folk ikke setter så mye pris på her inne, men kan ikke endre mye på det nå. Hvor anbefaler folk å gå for å kjøpe klær som ikke er altfor dyre? H&M og Carlings ser jeg er noen gjengangere ihvertfall. Først vil jeg komme med noen plagg jeg har. Har en slik fra Jack & Jones (er dette chino eller ikke? Hvis ikke, kan noen definere chino for meg? http://www.bubbleroom.eu/girl/jackjones/jeans/dale-plot-twist-camel-pants-34-dark-camel Har en svart jeans fra Solid! som jeg bruker en del og en "vanlig" jeans (ikke noen dyr) fra Solid! som jeg går litt i. Kunne tenkt meg å oppgradere litt her. Tenkte litt på røde eller blå chinos. Burde vel funke fint det? Hva ligger prisen på ca. på slike? Ellers tenkte jeg meg mørke jeans. Hvor selger de mørke jeans som funker bra til la meg si 500 +/-? Eller synes dere jeg heller bør gå for to par chinos? Overdeler bør jeg i hvertfall oppgradere på. Har to langermede skjorter (en rutete og en stripete), bør kanskje oppgradere her. Hvilke typer skjorter bør jeg kjøpe? Vet rutete og diverse mønstre fungerer fint, men hvordan er det med ensfargede? Er det "ut", eller er det helt fint? Har også en del kortermede skjorter, men det er vel mer for sommeren. Allikevel lurer jeg på om det er "ok" å bruke kortermede skjorter med langermede hvite t-skjorter (tynne gensere) under disse? Har gjort det av og til, men blir det feil? Kan noen vise meg eksempler på fine/kule skjorter, og hvilke butikker som selger disse til en akseptabel pris (helst under 300 pr. stykk) T-skjortene mine er for det meste slike med trykk på. Har et par med mønstre på som jeg har begynt å bruke litt i det siste. Nå først og fremst tenker jeg meg å kjøpe slike ensfargede som de har på H&M i organisk bomull. 2x hvit, 1x svart og 1x blå burde holde, eller? Cardigans skal jeg gå til innkjøp av, tenkte meg H&M her også. Tenkte å gå for en eller to av disse (LINK) som de har til 99,- i grå og svart. Er de greie? Bør jeg i tillegg ha noen i denne stilen? (LINK Eller noe med mer farger/mønster? V-gensere tenkte jeg meg også. Hvilke farger? Navy & svart? Disse (LINK) som man får på H&M til 149,-, er de ok? Bør jeg gå for noen andre? Er ensfargede greie, eller bør de ha mer mønster? En hvit bestefarsgenser kunne jeg også tenkt meg. (LINK) Er Pique noe jeg bør skaffe meg og ha? I såfall, hvilke farger og hvor bør jeg skaffe dem? Pique er noe jeg aldri har brukt. Nye sko og jakke® burde jeg muligens også skaffet meg, men budsjettet tillater det ikke for denne gang. Ønsker ikke å handle over nettet (med mindre det er en del å spare på det / noe som kun er tilgjengelig der etc). Ønsker helst ikke å betale over 300,- for overdeler pr. stykk (i spesielle tilfeller kan det nok vurderes), bukser helst ikke mer enn 600,-. Kan det fåes biligere uten at det er nevneverdig styggere/dårligere, gjør jeg selvsagt det. Så håper noen tar seg tid til å hjelpe meg/svare meg her. Ble langt innlegg å mye spørsmål. Blir takknemlig om noen gidder å svare! Endret 2. september 2010 av CharlieKarl Lenke til kommentar
thrice Skrevet 2. september 2010 Rapporter Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Jeg leste svaret ditt først og lo mer og mer des lengre jeg kom i #1 post. Men over til TS. Siden du er så på nybegynnerstadiet at jeg ikke klarer å forstå det engang så kan jeg iallefall gi deg et par tips, og det vil bli dyrere enn hva du forventer. Bukser 1x rådenmin jeans. Acne Max Raw er et godt utgangspunkt Gensere 1x grå v-hals 1x navy v-hals 1x tykk ullgenser i en eller annen høstfarge. Skjorter 1x lyseblå 1x hvit tailorstore hvis du kjenner noen som kan hjelpe deg å måle T-skjorter 4x hvite v-hals H&M i organisk bomull til 79,- 2x navy v-hals H&M i organisk bomull til 79,- Sko Et par gode boots. Helst i skinn. Jeg blir så fordømt oppgitt at sko er det siste hankjønn i Norge tenker på. Mest sannsynlig bruker du de samme hver dag. Her er det mye å spare på nettet. Et par sneakers f.eks Jack Purcells Converse Ytterjakke Kjøp deg en sort/grå/navy losjakke/peacoat. Det blir vinter. Be om forskudd på julegave eller noe-_- Så sent på året kan du droppe pique, cardigan og chinos. Dette er iallefall det mest essensielle jeg kommer på nå. Utover det finnes det et tonn av tråder som tar for seg det samme på 1 og 2 side. Endret 2. september 2010 av thrice 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 thrice har jo kommet med gode tips. Ser du ser etter butikker som har billige plagg. Personlig kan jeg anbefale deg Zara i tillegg til H&M. Cardigan er kjekt å ha så helt kurant ut de fra H&M, kan dog ikke forvente så mye kvalitet for 99,-, men da er det jo ikke krise om ikke passformen holder i mange år. Er enig med thrice ang chinos og pique, men jeg syns ikke cardigan er noe spesielt sommerplagg. Jeg bruker det hele året. Så de hadde rådenim bokser på Zara, men vet ikke om det er noe å anbefalt. Så bare at de lå på bordet. Men hvis du ikke har penger til de fra Acne kunne det jo vært ett alternativ. Bare husk å kjøpe plagg som passer/sitter bra på deg. Klær kan være så fine som bare det, men kjøper man ting som ikke passer ser man ut som en klovn uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå