Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele internett.

Anbefalte innlegg

Jeg har en router nede i gangen, og en PC opp trappen. Derfor har jeg strukket en 25 m. lang TP kabel gjennom vegger og masse styr.

Nå skal jeg få en til PC, som også skal være oppe - så hvordan kan jeg få nettverk + internett på den andre?

Vil ikke strekke enda en kabel ned. Swith har jeg heller ikke enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir enten nødt til å kjøpe deg en HUB/Switch evt. strekke en kabel til! Du kan også kjøpe deg et nettverkskort til i den PC'en som var oppe fra før, og installere et NOS (Network Operative System), eksempelvis Linux, Novell, Windows 2000 Server o.l. Dette kan settes opp til å route mellom de to nettverkskortene du har i den maskinen. Og da vil du kunne surfe på nettet og på lokalnettet gjennom denne maskinen. Dette krever noe kunnskap til å sette opp, så kjøp deg en switch og du vil spare litt tid. Koster ikke noe ville summer med en allminnelig 4-5 port switch.

-Chief- blink.gif

Lenke til kommentar
Jeg har en router nede i gangen, og en PC opp trappen. Derfor har jeg strukket en 25 m. lang TP kabel gjennom vegger og masse styr.

Må routeren stå der den står da?

Tipper det er adl-modem med router? Kan være en fordel å la den stå i nærheten av telefonkontakten sin

...men dette er jo bare en antakelse

Lenke til kommentar

Tipper det er adl-modem med router? Kan være en fordel å la den stå i nærheten av telefonkontakten sin

...men dette er jo bare en antakelse

Det kunne jo være lettere og bruke kabelen mellom splittter og modem enn til nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...