kire Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg har en router nede i gangen, og en PC opp trappen. Derfor har jeg strukket en 25 m. lang TP kabel gjennom vegger og masse styr. Nå skal jeg få en til PC, som også skal være oppe - så hvordan kan jeg få nettverk + internett på den andre? Vil ikke strekke enda en kabel ned. Swith har jeg heller ikke enda. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 så en 5 porters 10/100 switch til 196,- på komplett istad. Smell opp den oppe, og dra kortere kabler fra den til de to maskinene. Stort enklere enn det kan det vel ikke bli? Lenke til kommentar
Chief Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Du blir enten nødt til å kjøpe deg en HUB/Switch evt. strekke en kabel til! Du kan også kjøpe deg et nettverkskort til i den PC'en som var oppe fra før, og installere et NOS (Network Operative System), eksempelvis Linux, Novell, Windows 2000 Server o.l. Dette kan settes opp til å route mellom de to nettverkskortene du har i den maskinen. Og da vil du kunne surfe på nettet og på lokalnettet gjennom denne maskinen. Dette krever noe kunnskap til å sette opp, så kjøp deg en switch og du vil spare litt tid. Koster ikke noe ville summer med en allminnelig 4-5 port switch. -Chief- Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg har en router nede i gangen, og en PC opp trappen. Derfor har jeg strukket en 25 m. lang TP kabel gjennom vegger og masse styr. Må routeren stå der den står da? Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg har en router nede i gangen, og en PC opp trappen. Derfor har jeg strukket en 25 m. lang TP kabel gjennom vegger og masse styr. Må routeren stå der den står da? Tipper det er adl-modem med router? Kan være en fordel å la den stå i nærheten av telefonkontakten sin ...men dette er jo bare en antakelse Lenke til kommentar
kire Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 ADSL-modem ja. Hmm, går det ikke an å gjøre det på en lettere måte, ala plub-and-play? Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 kjøp en boks, stikk denne i strøm og plugg i nettverket. Finnes det noe lettere? rimelig lite plugg i forhold til play sier nå jeg Fordelen er jo at du nå har et høyst skalerbart nettverk! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Tipper det er adl-modem med router? Kan være en fordel å la den stå i nærheten av telefonkontakten sin ...men dette er jo bare en antakelse Det kunne jo være lettere og bruke kabelen mellom splittter og modem enn til nettverk. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 sant nok. Men den lange er vel krysset, og mellom splitter og modem må det ukrysset (eller er jeg helt på andre siden av jordet nå?), og det resulterer i innkjøp av ny megakabel Lenke til kommentar
kire Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Lettere? Njaa. 1. Jeg har ikke penger. 2. PC-en er her nå, og jeg trenger nett(verk) fort. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 vanskelig å gjennomføre uten å bruke penger da switch 196,- + 2*10 meter kabel fra switch til maskiner 200,- = litt under 400. Priser hentet fra komplett.no Lenke til kommentar
kire Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg gjorde det lett jeg. En stk. crossover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå