Mojo Pin Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Har vært veldig opptatt i det siste, så har glemt litt av denne tråden. Jeg har forsøkt å oppdatere firmware på TV'en og bruke en annen HDMI-port på tv'en. Ikke noe av dette hjalp. Har ikke forsøkt noe annet enda, for hakkingen har ikke forekommet så hyppig. Skal prøve en annen HDMI-kabel mellom digitalboksen og TV, så kan jeg komme med oppdatering om hvorvidt det hjalp eller ikke! Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Har nå forsøkt å bruke en annen HDMI-kabel mellom tv og digitalboksen, en Argon-kabel fra HiFi-klubben. Jeg opplever fremdeles den samme hakkinga. For å oppsummere: - Tv og digitalboks har beggge oppdatert firmware - Det er aldri hakking under avspilling av BD - Det er tidvis hakking når jeg ser på tv fra digitalboksen. - Jeg har prøvd å bruke en annen port bak på tv'en - Jeg har prøvd å bruke en annen HDMI-kabel mellom digitalboks og tv. Er det noe annet jeg kan prøve? Eller høres det ut som om det er noe galt med digitalboksen? Endret 27. september 2010 av Mojo Pin Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Har nå forsøkt å bruke en annen HDMI-kabel mellom tv og digitalboksen, en Argon-kabel fra HiFi-klubben. Jeg opplever fremdeles den samme hakkinga. For å oppsummere: - Tv og digitalboks har beggge oppdatert firmware - Det er aldri hakking under avspilling av BD - Det er tidvis hakking når jeg ser på tv fra digitalboksen. - Jeg har prøvd å bruke en annen port bak på tv'en - Jeg har prøvd å bruke en annen HDMI-kabel mellom digitalboks og tv. Er det noe annet jeg kan prøve? Eller høres det ut som om det er noe galt med digitalboksen? Er dette Canal Digital kabel? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg har kabel-tv og den rimeligste digitalboksen fra canal digital ja, hvis det var det du mente Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg har kabel-tv og den rimeligste digitalboksen fra canal digital ja, hvis det var det du mente Er menyene også stygge? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Nei, de ble egentlig ganske fine etter oppdateringen a firmware! Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Så er problemet løst eller er de her fortsatt? Det som slår meg er at det er dårlig signal gjennom kabelen (kabeltv). Edit: Om det er dårlige signal, kan jeg ringe deg opp å sende ut feilretter. (jobber i CD) Endret 2. oktober 2010 av iNeo Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Ja, det burde jo jeg egentlig ha tenkt å spøre om - men om det er slik at menyene på digital-tvdekoderen din virker, så ligger ikke problemet i tv eller kabler. Og om de ser fine ut så kan det fint være et signalproblem. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Hvis jeg går inn på signalinformasjon i menyen på digitalboksen, så ser det ut som om det er god signalstyrke. Indikatoren er grønn og det står at nivå er 181. Selve kabelen som går fra veggen til digitalboksen tror jeg er canal digital sin. Hakkingen er som regel ikke så ille som i videoen i førsteposten, altså. Som regel skjer det i noe mindre grad i noen minutter helt til skjermen blir svart i 1 sekund, og det står "HDMI 1" i en liten boks øverst til venstre i bildet, og så kommer bildet tilbake igjen. Da kan bildet være helt fint i flere timer. Lyden er i orden hele tiden, selv om bildet hakker Jeg har tenkt på om det kan være en HDMI handshake feil .. Hva tror dere? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 181 er alt for høyt signal. Det skal være på mellom 110-160. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Så problemet kan være at jeg har for godt signal ? Siden du jobber i cd, kan jeg jo skrive det som står der Frekvens: 314000 Nivå: 180 Symbolrate: 69500 Indikatorlinja er grønn og er vel på ca 3/4 av mulig lengde Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Frekvensen og symbolraten er irrelevant 180 er i grensesonen for "for høyt" signal. Opplever du knaking/sparkling i lyden? I tillegg til "lyn" over bildet? Btw: Send meg kundenummeret til hos CD på privat melding så skal jeg ringe deg i morgen om du ønsker dette. Alternativt er vi å treffe på 06090 eller via kontaktskjema på canaldigital.no Endret 3. oktober 2010 av iNeo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå