Gå til innhold

fikset. se bort fra denne.

Anbefalte innlegg

Har vært veldig opptatt i det siste, så har glemt litt av denne tråden.

Jeg har forsøkt å oppdatere firmware på TV'en og bruke en annen HDMI-port på tv'en. Ikke noe av dette hjalp. Har ikke forsøkt noe annet enda, for hakkingen har ikke forekommet så hyppig. Skal prøve en annen HDMI-kabel mellom digitalboksen og TV, så kan jeg komme med oppdatering om hvorvidt det hjalp eller ikke!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå forsøkt å bruke en annen HDMI-kabel mellom tv og digitalboksen, en Argon-kabel fra HiFi-klubben. Jeg opplever fremdeles den samme hakkinga.

For å oppsummere:

- Tv og digitalboks har beggge oppdatert firmware

- Det er aldri hakking under avspilling av BD

- Det er tidvis hakking når jeg ser på tv fra digitalboksen.

- Jeg har prøvd å bruke en annen port bak på tv'en

- Jeg har prøvd å bruke en annen HDMI-kabel mellom digitalboks og tv.

Er det noe annet jeg kan prøve? Eller høres det ut som om det er noe galt med digitalboksen?

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar

Har nå forsøkt å bruke en annen HDMI-kabel mellom tv og digitalboksen, en Argon-kabel fra HiFi-klubben. Jeg opplever fremdeles den samme hakkinga.

For å oppsummere:

- Tv og digitalboks har beggge oppdatert firmware

- Det er aldri hakking under avspilling av BD

- Det er tidvis hakking når jeg ser på tv fra digitalboksen.

- Jeg har prøvd å bruke en annen port bak på tv'en

- Jeg har prøvd å bruke en annen HDMI-kabel mellom digitalboks og tv.

Er det noe annet jeg kan prøve? Eller høres det ut som om det er noe galt med digitalboksen?

Er dette Canal Digital kabel?

Lenke til kommentar

Så er problemet løst eller er de her fortsatt? Det som slår meg er at det er dårlig signal gjennom kabelen (kabeltv).

Edit: Om det er dårlige signal, kan jeg ringe deg opp å sende ut feilretter. (jobber i CD)

Endret av iNeo
Lenke til kommentar

Hvis jeg går inn på signalinformasjon i menyen på digitalboksen, så ser det ut som om det er god signalstyrke. Indikatoren er grønn og det står at nivå er 181.

Selve kabelen som går fra veggen til digitalboksen tror jeg er canal digital sin.

Hakkingen er som regel ikke så ille som i videoen i førsteposten, altså. Som regel skjer det i noe mindre grad i noen minutter helt til skjermen blir svart i 1 sekund, og det står "HDMI 1" i en liten boks øverst til venstre i bildet, og så kommer bildet tilbake igjen. Da kan bildet være helt fint i flere timer. Lyden er i orden hele tiden, selv om bildet hakker

Jeg har tenkt på om det kan være en HDMI handshake feil .. Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Frekvensen og symbolraten er irrelevant :)

180 er i grensesonen for "for høyt" signal. Opplever du knaking/sparkling i lyden? I tillegg til "lyn" over bildet?

Btw: Send meg kundenummeret til hos CD på privat melding så skal jeg ringe deg i morgen om du ønsker dette. Alternativt er vi å treffe på 06090 eller via kontaktskjema på canaldigital.no

Endret av iNeo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...