KapteinKnut Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 hei jeg trenger noen forskjellige typer kjeks som er god til ost, blåmuggost osv. de må være litt ekslusive og ha en fin forpakning/se uvanelige ut siden de skal oppi en gavekurv. jeg syntes det er litt kjedelig å gi en pakke Ritz sammen med rødvin og ost, hehe noen som har noen tips? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Sjå på ein niche-butikk, av typen 'Oliviero' for eksempel der finn du mykje slikt. Ellers kan du jo bake noko sjølv Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Det er i bunn og grunn fett (smør) og mel som er stekt, så de aller fleste klarer å lage kjeks. Det blir også litt mer spesielt når man har gjort litt innsats istedenfor å bare kjøpe en pakke i butikken. Syns jeg. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Det er jo selvfølgelig ekstra stas med hjemmelagede, og ikke spesielt vanskelig heller, men hvis du ikke kan eller vil lage selv har ostebutikker naturlig nok et godt utvalg. I Oslo kan jeg anbefale La Fromagerie på Majorstua, Birkelundens lille franske ostebutikk og Frogner Spesial i Bygdøy allé i tillegg til Gutta på Haugen ved St.Hanshaugen. For du kjøper vel osten i en spesialisert ostebutikk? Forresten: Jeg ser at du nevner både blåmuggost og rødvin. Det er generelt ganske vanskelig å matche ost og rødvin og med unntak av forskjellige søte varianter (portvin, recioto della Valpolicella, etc) funker blåmuggost og rødvin veldig dårlig sammen, da er det bedre med en halvtørr/halvsøt riesling, gjerne en som har fått noen år på baken. Hvis du vil gi rødvin passer en vellagret hollandsk Gouda-type eller en Parmigiano bedre. Men generelt passer hvitvin eller litt barsk øl bedre til ost enn rødvin. Endret 3. september 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Sætres beste bør da vitterlig duge. Det er svart innpakning, de både smaker fortreffelig og ser gode ut. Har hatt noen "Ost og Vin-kvelder" og litt diverse av Sætres beste og masser av god ost gjør susen, sammen med en god rødvin til formålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå