REAK Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Problemet: Starter opp, går i 15-20 sekunder og blir skrudd av. Hovedkortet viser to grønne, et gult og et rødt lys ved oppstart. Plugget inn skjerm, mus og tastatur og ingen av delene vil lyse eller få kontakt med datamaskinen. Får heller ikke kommet meg til bios. Ny innkjøpt fra komplett.no - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488612 Hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=581259 Takk på forhånd! Endret 2. september 2010 av REAK Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Du har montert noe feil, eller glemt noe. Sjekkliste: Har du husket kjølepasta på cpu? Er spacere under hovedkortet montert korrekt slik at de ikke kortslutter noe? Er minnebrikkene dyttet skikkelig ned i minneslottene? Og er de montert riktig vei? Er de ekstra powerkablene montert i bakkant av skjermkortet? Er alle eksterne ledninger montert i henhold til bruksanvisning i manualen? Er alle powerkabler montert på hovedkortet? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) JA hva da? Noe feil har du gjort da serru og det er bare du som kan se over maskina på nytt. Har du montert minnebrikkene i riktige banker? Endret 2. september 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
REAK Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Har hatt en kompis som har montert samme datamaskin for 1mnd siden og han så over idag, da satt han rambrikken i riktige banker, og vi dobbelt sjekket prosessoren, og det så alt bra ut. Det meste ser ut til hvor det skal være, så jeg kobler til alt som trengs og starter, kommer ikke noe på skjermen. Tastatur og verken mus får lys. Lenke til kommentar
Laugens Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Har hatt en kompis som har montert samme datamaskin for 1mnd siden og han så over idag, da satt han rambrikken i riktige banker, og vi dobbelt sjekket prosessoren, og det så alt bra ut. Det meste ser ut til hvor det skal være, så jeg kobler til alt som trengs og starter, kommer ikke noe på skjermen. Tastatur og verken mus får lys. Her er det bare å gi opp og ta kjappeste veien til dynga med pcen. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Jammen siden han har gått over maskin så er den iorden da. Jeg skjønner ikke hva du maser med. Fra spøk til revolver, det kan jo være at et eller annet er DOA, men da er jo greia å finne ut hvilken del som er defekt. Demonter alt som ikke trengs for at maskinen kan starte som dvd drev, ekstra disker, prøv med minimum antall minnebrikker i forskjellige slotter. Det er bare å skride til verket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå