Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer ved oppstart av pc

Anbefalte innlegg

Problemet: Starter opp, går i 15-20 sekunder og blir skrudd av. Hovedkortet viser to grønne, et gult og et rødt lys ved oppstart. Plugget inn skjerm, mus og tastatur og ingen av delene vil lyse eller få kontakt med datamaskinen. Får heller ikke kommet meg til bios.

Ny innkjøpt fra komplett.no - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488612

Hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=581259

Takk på forhånd!

Endret av REAK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har montert noe feil, eller glemt noe.

Sjekkliste:

Har du husket kjølepasta på cpu?

Er spacere under hovedkortet montert korrekt slik at de ikke kortslutter noe?

Er minnebrikkene dyttet skikkelig ned i minneslottene?

Og er de montert riktig vei?

Er de ekstra powerkablene montert i bakkant av skjermkortet?

Er alle eksterne ledninger montert i henhold til bruksanvisning i manualen?

Er alle powerkabler montert på hovedkortet?

Lenke til kommentar

Har hatt en kompis som har montert samme datamaskin for 1mnd siden og han så over idag, da satt han rambrikken i riktige banker, og vi dobbelt sjekket prosessoren, og det så alt bra ut.

Det meste ser ut til hvor det skal være, så jeg kobler til alt som trengs og starter, kommer ikke noe på skjermen. Tastatur og verken mus får lys.

Lenke til kommentar

Har hatt en kompis som har montert samme datamaskin for 1mnd siden og han så over idag, da satt han rambrikken i riktige banker, og vi dobbelt sjekket prosessoren, og det så alt bra ut.

Det meste ser ut til hvor det skal være, så jeg kobler til alt som trengs og starter, kommer ikke noe på skjermen. Tastatur og verken mus får lys.

Her er det bare å gi opp og ta kjappeste veien til dynga med pcen. :tease:

Lenke til kommentar

Jammen siden han har gått over maskin så er den iorden da. Jeg skjønner ikke hva du maser med. :tease:

Fra spøk til revolver, det kan jo være at et eller annet er DOA, men da er jo greia å finne ut hvilken del som er defekt.

Demonter alt som ikke trengs for at maskinen kan starte som dvd drev, ekstra disker, prøv med minimum antall minnebrikker i forskjellige slotter. Det er bare å skride til verket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...