rioi Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Hei. Har nylig flyttet til Røros og har nylig fått ADSL fra Infonett 3500/500 elns. Siden et bilde sier mer enn tusen ord legger jeg ut et bilde som forklarer det meste. Utorrent er kanskje ikke noe ideelt program for å logge nettaktivitet, men det er det eneste jeg har. Greia er at linja er helt død fra topp til bunn, og fungerer fint fra bunn till topp. Noen som har sett lignende? Edit: Som dere ser fungerer internett ca halvparten av tiden, hvilket betyr at i løpet av en måned har jeg nett i 15 dager.. edit 2: Er forresten samme problem med WDTVen Endret 2. september 2010 av rioi Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Sett ned antall connections global til 40 i utorrent. Sett også max nedlasting til ca 70-80% av linjekapasiteten. Virker som routermodemet får problemer med torrenttrafikken (for mange forbindelser for en jallaboks). Lenke til kommentar
rioi Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Du missforsto meg litt. Er ikke kun nedlasting som knekker linja.. Linja har samme kurven uten utorrent på også. Utorrentbildet var bare for å illustrere problemet Finnes det forresten dedikert software for nettopp dette? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 OK, den målingen i utorrent er jo veldig bra til å måle slikt. Foreslår du sender bildet til ISP. Tipper du vil få tilbud om nytt modem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå