Gå til innhold

Valg av speilrefleks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan en vel si om alle dersom en tenker på ytelse.

En kan også si alle er for dyre.

Du kan godt se i alle retninger, på alle merker, så finner du nok noe du liker bedre enn de andre. Det hadde vært en fordel om du hadde besøkt et par butikker for å se og høre før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar

Og husk at hvis du går på lefdal eller elkjøp, så kommer de som jobber der til å anbefale å kjøpe Sony, for det får de mer bonus for å selge personlig. Ikke at det trenger å være noe galt med Sony, på ingen måte, bare pass på at du setter deg inn i det selv og ikke hører på det de sier som jobber der. De butikkene har dessverre forfalt fullstendig som faghandlere der folk faktisk kan få forbrukshjelp. Det finnes enkelte dyktige og redelige sjeler der, men jeg vil tro jeg har opplevd at toppen 1 av 5 havner i den kategorien.

Lenke til kommentar

Og husk at hvis du går på lefdal eller elkjøp, så kommer de som jobber der til å anbefale å kjøpe Sony, for det får de mer bonus for å selge personlig. Ikke at det trenger å være noe galt med Sony, på ingen måte, bare pass på at du setter deg inn i det selv og ikke hører på det de sier som jobber der. De butikkene har dessverre forfalt fullstendig som faghandlere der folk faktisk kan få forbrukshjelp. Det finnes enkelte dyktige og redelige sjeler der, men jeg vil tro jeg har opplevd at toppen 1 av 5 havner i den kategorien.

Og hvis du går til faghandelen så blir du anbefalt Nikon og Canon - som subsidierer faghandelen.

Uansett så blir du lurt!

Lenke til kommentar

Heei, noen som vet om et helt greit speilrefleks som ikke er for dyrt? :)

For å svare helt konkret, FotoVideo selger Nikon D3000 m/18-105mm VR for 4195,-

Det er hva jeg kaller et helt greit speilrefleks som ikke er for dyrt - faktisk er det veldig rimelig.

EDIT: Må legge til at det utmerket vel er mulig å få D3000 kit rimeligere ved å velge det dårligere 18-55mm VR kit objektivet, da havner prisen på 3495,- Likevel mener jeg prisforskjellen opp til 18-105mm alternativet er så liten at det ikke er til å se bort ifra.

Endret av fcuk_IT
Lenke til kommentar

Og hvis du går til faghandelen så blir du anbefalt Nikon og Canon - som subsidierer faghandelen.

Uansett så blir du lurt!

Eventuelt er de som jobber der rimelig uinteressert i kunder i det segmentet. Det er ikke lett å være forbruker i dag, men interwebsforums som dette er jo til god hjelp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hvilkent merke du vil få anbefalt vil også bli farget av de personlige preferansene til de som selger deg dette i butikkene. Det viktigste er å finne et kamera som du er fornøyd med. kjenner du noen som har speilrefleks prøv å test kameraet og få en føling med det. har du butikker som selger det besøk butikkene og prøv kameraene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...