okvaal Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg ser ikke helt bort fra at dette kan være et utdiskutert tema eller at det er feil gruppe, men ingen søk bragte meg andre steder, egentlig. Så altså: For mange år siden digitaliserte jeg masse vinyl, kassetter og noen CDer til PC. Dette har funket bra til avspilling (JRiver MediaCenter/Logitech SqueezeCenter). Men dette ble som sagt gjort for lenge siden, og masse ble gjort med alt for lav oppløsning. Derfor vil jeg gjøre deler av jobben på nytt, men plassmangel gjør at jeg nå lurer på å ha all musikk (og en del foto) lagret på en ekstern harddisk. Men er det fremdeles sånn at en EHD ikke har særlig godt av å stå på døgnet rundt? Eller er det en tungvint løsning? Hva pleier folk i lignende situasjoner å gjøre, uten å investere så inni hampen masse? mvh, Ole K Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Du må lagre det flere plasser. Disker går i stykker før eller siden, og da må man ha backup. Så du kan bruke en eksterndisk for backup, og den bør ikke stå tilkoblet hele tiden. Disker er nå svært billige. Sett inn en større disk internt så du har plass nok. Denne tråden passer vel bedre i Lagringsmedier, så jeg flytter på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå