Karmany. Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hey Har endel på konto etter konfirmasjonen i vår, og har bestemt meg for å se om jeg finner noe å bruke dem på Det jeg sliter litt med er det å finne ut HVA de skal brukes på. Her er en liste over komponentene i PC'n min: 1 Acer 23,6? LCD X243HQ 1920x1080, 5ms, 40000:1, VGA/DVI 1 Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, Uncoated gaming and glidz 1 Cooler Master Elite 333, Sort, Midi tower (Uten Strømforsyning) 1 Chieftec Smart Series PSU ATX 550W 12cm Fan, 4x SATA, 2x 6 pin PCIe, 20/24 1 ASUS M4N78-AM, Socket-AM2+/AM3 GeForce 8200, DDR2, m-ATX, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16 1 AMD Phenom X4 9650 Quad Core, Socket AM2+, 2,3GHz, 2MB, Boxed m/Vifte 1 Corsair TWIN2X PC6400C5DHX DDR2 4GB KIT Kit w/2x 2GB XMS2-6400 dimm's, CL5-5-5-18, 800MHz, 1 HIS Radeon HD 4850 1GB GDDR3 IceQ 4 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, HDCP 1 Western Digital Caviar® GreenPower? 1TB , Sata 3 Gb/s, 32MB Cache 1 Logitech G15 gaming tastatur USB, Norsk Layout 1 Razer Deathadder 3G Infrared sensor Lasermus Jeg går utifra att flaskehalsen er GPU'en, men er ikke helt sikker. Hva hadde dere kjøpt om dere hadde hatt samme oppsettet? Vurderer også SSD disk for å få litt fart, men har ikke peiling på om hovedkortet støtter dette Anyone? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hvis du spiller så er penga bedre å putte i et bedre skjermkort enn en SSD da den ikke vil gi noen ytelsesøkning i spill. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Hovedkortet + Ram : Du har sikkert fått litt mer ytelse / Oc potensialle med bedre minne. (DDR3 hk og minne). Synnes pcen ser grei ut for 1 års bruk til minst ;-) Endret 2. september 2010 av Malvado Lenke til kommentar
HValder Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Åpenbart spørsmål: Budsjett? Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Budsjettet kommer ann på hva som bør gjøres :-) Lenke til kommentar
Bjox Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hva med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488612 ? Eller er det over budsjettet kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4134532 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 SSD = raskere lastetider i spill og ingen støy fra disken. Har du råd til SSD, er jeg ikke i tvil, klink til! Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Vel, jeg skal ikke ha noen oppgraderingspakke. Både prosessoren og hardisken ville være bortkastet da. Har jo allerede to TB med lagring Hvordan er grafikkortet egentlig? Og hva er evt å anbefale av SSD og grafikkort? Noen merker som er bedre enn andre? Skal kjøpe z5500 samtidig, så vil ikke ha alt for høy pris. Må jo ha godkjenning fra foreldre Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 SSD = raskere lastetider i spill og ingen støy fra disken. Har du råd til SSD, er jeg ikke i tvil, klink til! Den største fordelen med SSD har vel mest å gjøre med ting som ikke direkte er relatert til spill. Minimal harddisk støy (som du uansett ikke vil kunne legge merke særlig til om du har en luftkjølt CPU og GPU ihvertfall) pluss et par sekunder ekstra innlastingstid for spill er dårlige argumenter dersom fokuset er 100% på spillytelse. Det sagt så er jeg absolutt sterk tilhenger av SSDer - fordi det gjør den generelle følelsen av maskinen utrolig responsiv i OSet, ved nettsurfing osv. osv. Det er vanskelig å beskrive det før man har prøvd det - men kort sagt kommer jeg sansynligvis aldri til å bygge et nytt system fra nå av uten å ha OSet + andre viktige småprogrammer på en anstendig SSD. Selv en ellers dårlig PC med en SSD føles raskere enn selv den dyreste PCen du kan lage ellers med en tradisjonell harddisk, og den responsfølelsen er absolutt verdt litt penger i mine øyne om du bruker maskinen mye. -Stigma Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Den blir brukt mye. Og det er ikke bare til spill. Lenke til kommentar
Bjox Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Vel, jeg skal ikke ha noen oppgraderingspakke. Både prosessoren og hardisken ville være bortkastet da. Har jo allerede to TB med lagring Det er ikke en oppgraderingspakke, men en hel maskin i deler. Jeg mente at du kanskje kunne kjøpe den pakka istedenfor de delene du har listet. Hva er prisen på de delene forresten? samlet EDIT: Sorry, tror jeg tolket førsteposten din feil. Du har allerede en maskin som du vil oppgradere. Er det så? Endret 3. september 2010 av Bjox Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Riktig! Jeg har en maskin som skal oppgraderes samtidig som jeg handler inn z-5500, men jeg finner ikke ut hva som BØR oppgraderes, eller om den klarer seg bra sånn att jeg kan gå for en SSD disk. Lenke til kommentar
Bjox Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Jeg ville gått for et nytt skjermkort. Hd 5850 kanskje? Eller hvis du vil spytte i litt ekstra: HD 5870 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Jeg ville gått opp til f.eks HD5850, og lagt på en SSD hvis du greier å få pressa det inn i budsjettet. Oppgraderingen fra vanlig harddisk til SSD gir en stor forskjell, maskinen blir mer responsiv, kortere loading-tider i spill, raskere oppstart. SSD er den beste investeringa jeg gjorde i min maskin ytelsesmessig. ~ Mortis Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Hmm.. da hadde det nok blitt 5870 siden det ikke er så alt for mye mer enn det andre. Litt merkelig att det ikke klarte Just Cause 2 på maks da (se komentar) EDIT: Hva er å anbefale av SSD da? Endret 4. september 2010 av Karmany1234 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Opplever du noen savn med HD 4850? Vet du hvordan man stiller på innstillingene for å få best mulig ytelse med minst lite degradering av grafikken? Å handle inn nytt skjermkort hver generasjon er litt hyppigt synes jeg. Men det handler selvsagt tilslutt om du er fornøyd med hva ditt nåværende skjermkort klarer å dra av spill. En SSD er på nåværende tidspunkt mest en disk beregnet på å kjøre operativsystemet og en slags favorittkolleksjon av programmer. Når neste generasjon fra Intel kommer ut senere i år, eller tidlig neste år, kan man begynne å snakke om rollen som lagringsdisk også (kapasiteten fordobles). Akkurat nå ville jeg valgt Crucial RealSSD C300 64GB, men personlig venter jeg tålmodig på Intel X25-M G3 160GB. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Hmm, du sier noe der ja. Kortet drar f.eks BC2 kun på middels, men det er jo ikke noen store problemer med det. Om du mener stille grafikken IG så gjør jeg jo det. Hva tror du prisen på en X35-M G3 kommer til å ligge på da? Samme nivå som dagens 100 GB SSD disker? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Håper på i underkant av 2000 kroner, men sikker er man aldri. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Aha, og den kommer i juletider. Hørest bra ut, da kommer jeg mest sannsynlig til å vente med SSD og GPU til da. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Hmm, da er det avgjort. JEg venter med SSD og GPU til juletider, evt litt seinere. Men er det mulig å bruke både de gamle høytalerene og de nye samtidig? På en måte splitte ledingen fra datamaskinen sånn att begge settene får ledning? Finner ikke noe på google.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå