Gå til innhold

trenger nytt grafikkort til XFX 680i LT SLI, men hva er det beste jeg kan få?

Samtron87

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en pc som er tre år til vinteren. Men den siste tida så er jeg ikke blitt helt oppdattert på datafronten. Så mitt spørsmål er: Hva er det beste jeg kan få av grafikkort til mitt XFX 680i LT SLI hovedkort? Hovedkortet har kanskje sine begrensninger ettersom åra har gått. Å kjøpe nytt hovedkort er ikke aktuellt.

Takk for svar!

Endret av SiestaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at det er til spill du ønsker mer guffe så da har du jo to alternativer, enten sette inn to moderate Nvidia kort, eller ett bra ATI/Nvidia kort.

Jeg vil ikke anbefale å ta i for mye da cpuen din ikke vil klare å kjøre tilfredstillende med f.eks et HD 5870/5970 kort.

Det samme gjelder for SLI.

HD 5850 veit jeg fungerer bra sammen med litt eldre cpuer som den du sitter på.

Hvis man har mulighet og penger nok, og er litt grafikkhore så ville jeg nok anbefalt å bytte ut hovedkort og cpu også, og da gått for et 5870 eller tilsvarende Nvidia kort.

Men hvis du ikke er grafikkhore så vil en oppgradering til et HD 5850 være en grei investering.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg helt enig med fflex. Gigabyte GTX 460 OC 1 GB yter utrolig mye i forhold til pris, du får ikke bedre kort enn det til den prisen.

Jeg har to stk av disse i SLI, og ytelsen er rå. Fikk over 27000 poeng i 3DMark Vantage med standard innstillinger, med High innstilling fikk jeg 19400 poeng tror jeg det var.

Lenke til kommentar

Det er litt lite kosteffektivt å bytte ut den cpuen da det er en gammel serie. Prøv med et nytt skjermkort og se hva du får ut av det, hvis det er utilstrekkelig så er det smarteste å bytte hovedkort, cpu og minne i tillegg. Men jeg vil tro at et nytt skjermkort vil gjøre susen så det blir nok ikke aktuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...