Gå til innhold

SE T610 og minneproblemer


Anbefalte innlegg

Jeg har nå i litt over en uke prøvd å finne ut om det er noe galt med minnebruken på telefonen min. Jeg tar bilder med kameraet som har en filstørrelse på rundt 15kb, men dette bruker kanskje 50-60 kb av minnet. Når jeg ringte til SE`s support fikk jeg bare til svar at det skulle være slik, pga at telefonen brukte litt ekstra minne for å gkøre bildet klart for mms. Jeg syns dette høres litt merkelig ut, og vil bytte mobilen inn, men må først finne ut om dette er en feil. Er det noen som har samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er korrekt, vi opplevde akkurat det samme under testingen, og det samme kan du lese i testen til HowardChui. Derfor har du kun plass til litt over 20 bilder på den gjenværende MB av minnet, mens du egentlig burde kunne få plass til rundt 50.

 

Vet ikke hva årsaken kan være...

Lenke til kommentar

Ja, jeg er klar over at det kan virke litt tvetydig å nevne en del problemer, men fremdeles gi et så fullendt terningkast. Årsaken til det er at telefonen gir så utrolig mye teknologi, muligheter og moro for pengene at dette rett og slett overveier de få ulempene den skulle ha.

 

Jeg nevner de små problemene som var der i konklusjonen, slik at de som har et stort problem med dette vil kunne styre unna. Kan du overleve de, noe ihvertfall jeg gjør uten problemer, er dette både en 6er og en 7er-telefon, prisen tatt i betraktning.

 

Håper det forklarte terningkastet litt bedre...? :)

Lenke til kommentar

Det er nok en "feature" og ikke en "bug" ja... 8)

 

For å tenke høyt kan det vel ha med filsystemet på T610 å gjøre, at den bruker en viss cluster-størrelse på bilder slik f.eks. de fleste harddisker har 32K clustere og derfor ingen filer kan være mindre enn 32 KB...?

Lenke til kommentar
Det er nok en "feature" og ikke en "bug" ja... 8)

 

For å tenke høyt kan det vel ha med filsystemet på T610 å gjøre, at den bruker en viss cluster-størrelse på bilder slik f.eks. de fleste harddisker har 32K clustere og derfor ingen filer kan være mindre enn 32 KB...?

 

I den grad det er elektronisk minne så skal det vel ikke være rammet av cluster størrelse på samme måte som harddisker er. Men tror det er software relatert, på samme måte som MS Word lagrer bilder. Legg inn et 50kB bilde i en Word fil, så ser du at den blir betraktelig større en 50kB. Nærmere 500kB faktisk

Lenke til kommentar

Jeg har en teori som kanskje kan forklare dette.

 

Filformatet JPEG er komprimert, slik at det skal bli lettere å sende over nett etc.

 

Men for å lese en slik fil, vil datamaskinen måtte pakke den opp, og da opptar den (tror jeg) så mye plass i datamaskinens minne som den egentlig ville gjort om den ikke var komprimert.

 

Sjekk Photoshop - det programmet vil vise hvor mye minne en slik fil bruker oppakket og lagret - som to forskjellige tall.

 

Om minnet til T610 er slik at det ikke lagrer bildet komprimert, slik det ville lagres på en harddisk, så kan det forklare saken.

 

Med andre ord, om bildet alltid er 'åpent' i telefonen.

Lenke til kommentar
Not! Treeeg i meny og sms,men ellers brukbar,under tvil. :roll:

 

Kan du slutte? :evil: Du skal gjerne få ha en mening, men å si det mange ganger per tema? Det er dumt...

 

T610 er noe av det beste og mest gjennomførte på mobilmarkedet. Testene taler for seg selv. Både på Amobil.no, og andre steder.

Lenke til kommentar
Jeg har en teori som kanskje kan forklare dette.

 

Filformatet JPEG er komprimert, slik at det skal bli lettere å sende over nett etc.

 

Men for å lese en slik fil, vil datamaskinen måtte pakke den opp, og da opptar den (tror jeg) så mye plass i datamaskinens minne som den egentlig ville gjort om den ikke var komprimert.

 

Sjekk Photoshop - det programmet vil vise hvor mye minne en slik fil bruker oppakket og lagret - som to forskjellige tall.

 

Om minnet til T610 er slik at det ikke lagrer bildet komprimert, slik det ville lagres på en harddisk, så kan det forklare saken.

 

Med andre ord, om bildet alltid er 'åpent' i telefonen.

 

Ikke dum den. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Jeg har en teori som kanskje kan forklare dette.

 

Filformatet JPEG er komprimert, slik at det skal bli lettere å sende over nett etc.

 

Men for å lese en slik fil, vil datamaskinen måtte pakke den opp, og da opptar den (tror jeg) så mye plass i datamaskinens minne som den egentlig ville gjort om den ikke var komprimert.

 

Sjekk Photoshop - det programmet vil vise hvor mye minne en slik fil bruker oppakket og lagret - som to forskjellige tall.

 

Om minnet til T610 er slik at det ikke lagrer bildet komprimert, slik det ville lagres på en harddisk, så kan det forklare saken.

 

Med andre ord, om bildet alltid er 'åpent' i telefonen.

 

Ikke dum den. Noen som vet om det stemmer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...