Ericspruce Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hei, jeg går rett på sak! Jeg bruker trådløst nettverk fra ett zyxel modem og har ikke mulighet til å bruke kabel, men jeg skulle gjerne hatt bedre signal på pc'n og ps3'n. Jeg har : følgende routere liggende D-link DIR-635 Jensen airlink7954 MSI RG54g3 Det jeg da lurer på er om jeg kan bruke en av disse som mottaker? Jeg har leitet overalt på nettet men skjønner fint lite av det.. Taknemlig for alt av svar! :w00t: :w00t: Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Du kan jo prøve og sette opp en av dem som aksesspunkt for det trådløse nettet slik at du får boosta signalet der det trengs. Jeg veit ikke om noen av disse routerne støtter å kjøre som aksesspunkt men jeg vil tro det. Lenke til kommentar
Ericspruce Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Du kan jo prøve og sette opp en av dem som aksesspunkt for det trådløse nettet slik at du får boosta signalet der det trengs. Jeg veit ikke om noen av disse routerne støtter å kjøre som aksesspunkt men jeg vil tro det. Takk for svar! Problemet er at jeg ikke aner hvordan.. jeg prøvde å sette MSI ruteren i WDS å skreiv inn mac adressa til modemet, men uten hell.. Lenke til kommentar
Ericspruce Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Du kan jo prøve og sette opp en av dem som aksesspunkt for det trådløse nettet slik at du får boosta signalet der det trengs. Jeg veit ikke om noen av disse routerne støtter å kjøre som aksesspunkt men jeg vil tro det. Takk for svar! Problemet er at jeg ikke aner hvordan.. jeg prøvde å sette MSI ruteren i WDS å skreiv inn mac adressa til modemet, men uten hell.. Har bestilt linksys wrt54GL, så håper jeg kan få til noe med den.... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Har bestilt linksys wrt54GL, så håper jeg kan få til noe med den.... DD-WRT konfigurert som Repeater Bridge burde kunne gjøre jobben ... Lenke til kommentar
Ericspruce Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Har bestilt linksys wrt54GL, så håper jeg kan få til noe med den.... DD-WRT konfigurert som Repeater Bridge burde kunne gjøre jobben ... Holder på å installere den nå..noe jeg må tenke på når jeg oppgraderer den? Har kjøpt inn noen antenner i tillegg, men ingen av de passer jo på linksysen..hehe Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Holder på å installere den nå..noe jeg må tenke på når jeg oppgraderer den? Les grundig det som står om installering av dd-wrt på din routermodell. Jeg husker ikke i farten om det er anbefalt/påbudt å først installere en mini-versjon av dd-wrt for så å oppgradere til en fullversjon deretter. Ikke glem å HW-resette routeren etter hver FW-oppgradering, for å være sikker på å slette alt mulig gammelt parameteroppsett osv. Sjekk at du bare har én DHCP-server på nettet når du er ferdig. Det vanlige er vel å slå den av i 'Secondary router'. (Mulig dette skjer av seg selv i denne modusen.) Lenke til kommentar
Ericspruce Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Holder på å installere den nå..noe jeg må tenke på når jeg oppgraderer den? Les grundig det som står om installering av dd-wrt på din routermodell. Jeg husker ikke i farten om det er anbefalt/påbudt å først installere en mini-versjon av dd-wrt for så å oppgradere til en fullversjon deretter. Ikke glem å HW-resette routeren etter hver FW-oppgradering, for å være sikker på å slette alt mulig gammelt parameteroppsett osv. Sjekk at du bare har én DHCP-server på nettet når du er ferdig. Det vanlige er vel å slå den av i 'Secondary router'. (Mulig dette skjer av seg selv i denne modusen.) Da har jeg fulgt nøye alt som sto på DD-WRT siden..å jeg trooor jeg har satt det opp riktig, noen som vet om en guide? Å en ting til, noen som har byttet antenne på disse ruterne? ettersom jeg har skjønt kan man velge hvilken antenne som skal sende å hvilken som skal motta, så tenkte å sette en retningsbestemt antenne på mottaker siden..er det mulig? Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Da har jeg fulgt nøye alt som sto på DD-WRT siden..å jeg trooor jeg har satt det opp riktig, noen som vet om en guide? http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå