Gå til innhold

Hvordan taste inn operatørlåskode?

Muggkaare

Anbefalte innlegg

Har en Nokia 5800 som dama skal få, og fikk koden av Telenor tilsendt på mail. Problemet er bare at det står at jeg skal starte opp telefonen uten sim-kort i, og da skal det komme opp en beskjed hvor det står "sett inn sim", og her skal jeg da taste inn den koden. Men hos meg så starter telefonen opp og jeg kommer inn i menyen med en gang, frakoblet modus såklart, er jo ikke noe sim-kort i. Noen som har peil på hva jeg skal gjøre? Ringte Telenor, der ble jeg satt over og etter å ha ventet en stund mens forferdelig musikk strømmet inn i øret mitt så la jeg på.

What to do, what do do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du slår på telefonen uten SIM, venter til den har bootet ferdig og taster koden. Det med at det skal stå "sett inn SIM" gjelder bare telefoner som ikke lar seg starte uten SIM-kort (altså symbian S40 og eldre DCT-3 telefoner fra Nokia), ergo Telenor driver bare og forvirrer (siden de tydeligvis bare bruker en standardepost for hvert merke i stedet for hver modell som har ulik metode).

Start telefonen. Vent til den har bootet fullstendig og den er i frakoblet modus, og tast koden(e).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...