Eplefe Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Bildet er tatt i Roma, og er av liket til den hellige Francesca av Roma. Fyr løs! Lenke til kommentar
theriksen Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Syns dette er et interessant og fotografi i og for seg, men noen ting kunne vært gjort litt bedre, deriblant kunne du forsøkt å hente frem flere detaljer i skyggene sånn umiddelbart. Resten krever nok en tur tilbake til Italia eller eventuelt litt arbeid i Photoshop; likkledet er litt for lyst og det stjeler mye oppmerksomhet, Photoshop kan nok hjelpe til med å dempe effekten en hel del, men fortsatt vil en del av detaljene i likkledet være forsvunnet, dog kan det likevel fungere uten! Det andre jeg vil sette fingeren på er komposisjonen; at likkledet ikke ender i bildet men fortsetter utenfor leder øynene ut av bildet til intet, og det er ingenting der som drar synet tilbake inn i fotografiet (en ender med å se på scrollefeltet eller utenfor vinduet, evt. passepartouten/rammen), du kan dog redde dette også for eksempel ved å sette på noe vignettering, selv om mange mener det er tabu og fysjom. I tillegg kan du forsøke å femheve hodeskallen en smule. Eksempler på vignetteringen og fremhevelse av ansikt/interessepunkter kan du se et godt eksempel på i dette fotografiet av Isa Gericke, gjort av Morten Krogvold: http://www.avisa-st.no/multimedia/archive/00562/isa_562315a.jpg Prøv deg frem, for det er virkelig et interessant motiv og spennende å se på! Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Likte veldig godt dybdeskarpheten og vinkelen. Men synes det er litt mørkt bare. Fargene var også helt ok. Aner ikke hvordan det virkelig ser ut der da Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Syns dette er et interessant og fotografi i og for seg, men noen ting kunne vært gjort litt bedre, deriblant kunne du forsøkt å hente frem flere detaljer i skyggene sånn umiddelbart. Resten krever nok en tur tilbake til Italia eller eventuelt litt arbeid i Photoshop; likkledet er litt for lyst og det stjeler mye oppmerksomhet, Photoshop kan nok hjelpe til med å dempe effekten en hel del, men fortsatt vil en del av detaljene i likkledet være forsvunnet, dog kan det likevel fungere uten! Det andre jeg vil sette fingeren på er komposisjonen; at likkledet ikke ender i bildet men fortsetter utenfor leder øynene ut av bildet til intet, og det er ingenting der som drar synet tilbake inn i fotografiet (en ender med å se på scrollefeltet eller utenfor vinduet, evt. passepartouten/rammen), du kan dog redde dette også for eksempel ved å sette på noe vignettering, selv om mange mener det er tabu og fysjom. I tillegg kan du forsøke å femheve hodeskallen en smule. Eksempler på vignetteringen og fremhevelse av ansikt/interessepunkter kan du se et godt eksempel på i dette fotografiet av Isa Gericke, gjort av Morten Krogvold: http://www.avisa-st.no/multimedia/archive/00562/isa_562315a.jpg Prøv deg frem, for det er virkelig et interessant motiv og spennende å se på! Underlyset i krystallkisten irriterte virkelig vettet av meg da det er i kjelleren til en kirke og det sto folk og ba der. Følte ikke at jeg kunne fyre av blitzen helt uten videre. Tusen takk for veldig utførlig kritikk! Skal jobbe litt med det, får se om jeg putter opp noen alternativer etterhvert! KvitKnekt: Tusen takk! Fargene ser ca. sånn ut, bare at det er fryktelig mye gullpynt og sånn overalt i rommet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå