Gå til innhold

Jeg har funnet et stort hull i Bibelen

Anbefalte innlegg

I Bibelen står det at Gud skapte Adam først, for så å skape Eva. Jeg mener også det står i Bibelen at alle mennesker stammer ifra disse to menneskene. MEN! Hvorfor i all verden ville gud skapt Adam MED brystvorter? Grunnen til at menn har brystvorter er jo fordi alle mennesker er som foster i et veldig tidlig stadie jenter, og brystvortene til mennene er da noe som henger igjen fra dette stadiet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[....]Dette burde vært pensum på skolen

Det er det da virkelig også. Aner ikke hvor grundig dette taes når kommer inn første gang, men jeg formidler hvertfall dette til mine elever (på vgs) og har de lært det de skal i årene før, skal dette ha dukket opp første gang omkring 2. klasse på barneskolen (og om noen er interresert i å lese detaljene er læreplanene i naturfag her (de som gjaldt fram til for en måned siden)) :tease:

Edit: trøbbel med url..

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar

Nå har dagens elever undervisning i religion i langt flere timer enn vitenskap har da... De er såvidt innom evolusjons teorien (Kan hende den mellomste min var uheldig da han hadde en kristen lærer..) og kan derfor ikke svare på hvem som var den første til å fremme den engang, langt mindre hvordan den er oppbygget og virkemåten!

For av en eller annen grunn er det viktigere for dem å høre om tåpelige eventyr i timesvis... Ikke for at de ikke trenger historien bak religion slik at de ikke gjør den samme feilen igjen, men det er måte på da!

Og det med brystvortene til menn lærte ihvertfall ikke jeg på skolen... Vi hadde kristendom flere timer i uka da og det som het O-fag, som skulle dekke alt det andre som ikke omhandlet kristendom, kom i klart mindre tall den gangen også....

• Liker 4
Lenke til kommentar

[...] De er såvidt innom evolusjons teorien[...]

Evolusjonsteorien tror jeg du sliter med å finne særlig mye av i norsk skole uansett lærerens livssyn. Tror den er nevnt i en bisetning som ett delmål i 10. klasse.

Edit: men diskusjoner om læreplanenes innhold bør jeg holde meg unna... Blodtrykket har ikke godt av slike påkjenninger :no:

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar

Grunnen til at menn har brystvorter er jo fordi alle mennesker er som foster i et veldig tidlig stadie jenter, og brystvortene til mennene er da noe som henger igjen fra dette stadiet.

Fosteret har faktisk flere brystvorter, og grunnen til at noen er født med tre eller flere brystvorter er fordi disse ikke har forsvunnet før fødselen. Det lærte i hvert fall jeg på skolen.

Lenke til kommentar

Brystvorter er bare spesialiserte svettekjertler.

Både menn og kvinner sine bryster kan produsere melk -- alt som trengs er hormonene som produseres ved fødselen og så lenge brystene blir stimulert jevnlig deretter.

Det er vanlig at spedbarn av begge kjønn produserer melk, heksemelk, fordi de har fått hormonpåvirkning fra sin mor.

...

Det er ingen fysiologisk forskjell på mennesklige bryster -- kvinner har utelukkende større bryster enn menn fordi de har et naturlig høyere nivå av østrogen.

Adam og eva hadde ikke navle, men de hadde begge brystvorter -- på samme måte som de begge har øyne, svettekjertler, ører, hår og rektum.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Adam og eva hadde ikke navle, men de hadde begge brystvorter -- på samme måte som de begge har øyne, svettekjertler, ører, hår og rektum.

Det var da svært til detaljerte beskrivelser, Red Frostraven :!:

PS: Alle de store kunstnerne fremstilte Adam og Eva med navler.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Grunnen til at menn har brystvorter er jo fordi alle mennesker er som foster i et veldig tidlig stadie jenter, og brystvortene til mennene er da noe som henger igjen fra dette stadiet.

Nei.

Tror du må lese deg litt opp om forplantning, kromosoner og dna.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Det var da svært til detaljerte beskrivelser, Red Frostraven :!:

PS: Alle de store kunstnerne fremstilte Adam og Eva med navler.

Navlene er arrene som blir etterlatt etter at navlestrengen har falt av et barn.

Navlestrengens ENESTE funksjon er å gi fosteret oksygen og næring (og antistoffer) fra mor.

Hvorfor skulle en gud skapt mennesker med et arr fra et organ som ikke ville hatt noen funksjon for voksne mennesker, og hadde de i motsatt fall navlestrengen på seg da de ble født -- eller ble de skapt med et arr som ville kommer DERSOM de ble født med et organ på magen, selv om de aldri hadde dette organet?

Det er egentlig selvsagt at de ikke hadde navler.

Og desom navlestrengen var på dem, hvor lang var den da, når den ikke var festet til en livmor? Hang den ut i løse luften ved skapelsen, og blødde ut deres blod på bakken sekundet de ble skapt fordi den ikke er koblet til en livmor i andre enden?

Var den omlag en meter som på et foster, og var det en livmor i enden av den slik at strengen faktisk hadde en funksjon og slik at de første menneskene ikke trengte å blø?

Måtte de klippe den kortere selv, eller gikk de med hele navlestrengen til den råtnet bort?

Hmmm. The plot thickens.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...