filippak Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Noen husker denne reklamen hvor et mobilselskap tilbyr seg å slå opp med ditt gamle mobilselskap? Og hva innebærer dette "å slå opp med"? Jeg har nemlig bindingstid i Netcom, men da mobilen min ble stjålet, forsikringsselskapet mitt nektet å betale ut penger for den og Netcom ikke ville la meg kjøpe en ny mobil på det abonnementet jeg allerede har, men i stedet tilby meg å avbryte abonnementet for kr 2500 og deretter la meg kjøpe en ny mobil for et par tusen, vil jeg ikke ha noe mer med dem å gjøre! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 det er vel tele2 det vel? men så vidt jeg vet betaler de ikke pengene det koster å avbryte bindingstiden din. Lenke til kommentar
filippak Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Takk for svar Jeg skal ringe dem å høre! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Dersom forsikringen din ikke dekker tyveri, har du vel ingen grunn til å klage på den. Lenke til kommentar
Lorimar Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hadde du forsikring på telefonabonnementet ditt hos Netcom eller var det en annen type forsikring? Forsikring på telefonabonnement dekker vel vanligvis tyveri... (??) med mindre man har vært direkte uaktsom e.l. Var det opprinnelige bruddgebyret på 2500 kroner, eller mere? Joda - jeg jobber i Netcom. Veldig lei sak dette, filippak - ble litt nysgjerrig på omstendighetene her bare. Lenke til kommentar
filippak Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Jeg hadde ikke forsikring på mobilabonnementet eller mobiltelefonen. Men flere jeg kjenner sa jeg burde kontakte mobilselskapet mitt, da jeg kunne få kjøpt en ny telefon på det abonnementet jeg allerede har. Det er ikke praksis hos Netcom, fant jeg ut. Jeg har vanlig forsikring, men den dekker ikke dette. Så da står jeg igjen med muligheten til å si opp abonnementet, til en pris av omtrent 2500 kr, for deretter å kjøpe meg en ny mobil til et par tusen kroner. Som student har jeg rett og slett ikke råd til det akkurat nå. En skulle da tro de kunne kommet med et bedre tilbud, da jeg (her: pappa) har vært kunde hos Netcom i nesten 10 år. Lenke til kommentar
jic Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg hadde ikke forsikring på mobilabonnementet eller mobiltelefonen. Men flere jeg kjenner sa jeg burde kontakte mobilselskapet mitt, da jeg kunne få kjøpt en ny telefon på det abonnementet jeg allerede har. Det er ikke praksis hos Netcom, fant jeg ut. Jeg har vanlig forsikring, men den dekker ikke dette. Så da står jeg igjen med muligheten til å si opp abonnementet, til en pris av omtrent 2500 kr, for deretter å kjøpe meg en ny mobil til et par tusen kroner. Som student har jeg rett og slett ikke råd til det akkurat nå. En skulle da tro de kunne kommet med et bedre tilbud, da jeg (her: pappa) har vært kunde hos Netcom i nesten 10 år. Det er ingen selskap som gir deg avslag om du har binding og greier å rote bort tlf, eneste løsning er å bryte eller kjøpe seg ny mob med ny binding eller billig tlf til binding går ut. Lenke til kommentar
filippak Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Det er ingen selskap som gir deg avslag om du har binding og greier å rote bort tlf, eneste løsning er å bryte eller kjøpe seg ny mob med ny binding eller billig tlf til binding går ut. Jeg vil presisere at telefonen ble stjålet, ikke "rotet bort". Forholdet er selvsagt anmeldt. Lenke til kommentar
jic Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Det er ingen selskap som gir deg avslag om du har binding og greier å rote bort tlf, eneste løsning er å bryte eller kjøpe seg ny mob med ny binding eller billig tlf til binding går ut. Jeg vil presisere at telefonen ble stjålet, ikke "rotet bort". Forholdet er selvsagt anmeldt. Beklager nevnte rote bort i stedet for stjålet i mitt forrige innlegg, men jeg tror ikke noen av de andre selskap hadde gjort noe annet enn det netcom gjorde her. Lenke til kommentar
filippak Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Det er ingen selskap som gir deg avslag om du har binding og greier å rote bort tlf, eneste løsning er å bryte eller kjøpe seg ny mob med ny binding eller billig tlf til binding går ut. Forøvrig har jeg flere konkrete eksempler på det du sier ikke praktiseres. At det ikke praktiseres av Netcom, er en annen ting. Eksempel 1: ei venninne fikk mobilen frastjålet. Hun fikk da kjøpe en ny mobil på det samme abonnementet hun allerede hadde binding på. Hun har et relativt lite selskap som operatør, som one call eller talkmore eller noe. Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) One Call har vel ikke mobilsalg med abonnement inkludert, heller kun mobil på avbetaling. Talkmore har ikke mobilsalg. Tele2 betaler ikke ut andre operatører.. Høres ut som det lureste er å kjøpe billig ab med en telefon og bare vente til prisen på bindingstiden hos Netcom er lav nok til at du gidder å bryte ut. Synes forøvrig det er merkelig av forsikringsselskapet ditt å ikke dekke tyveri av mobiltelefon - hva dekker egentlig forsikringen din da? Endret 2. september 2010 av Ravenous Lenke til kommentar
filippak Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Jeg aner ikke, men det var hun som kom med ideen, basert på egne erfaringer. Jeg bor med denne venninnen, så jeg kan undersøke saken nærmere i morgen. Men det var en smart ide. Jeg kommer jo ikke til å kjøpe en billig/dårlig telefon bare fordi jeg ikke klarer å leve med min gamle Sony Ericsson, for deretter å kjøpe meg en bedre en et halvt år senere. Da venter jeg heller. Ærlig talt vil jeg heller kjøpe en telefon med et billig ab til ca 3000, enn å betale Netcom 4000. Vel, det er bare If som tøser seg. Jeg har "pakkeforsikring" (If Ung eller noe sånt), og de vil ikke gi meg penger for de stjålne tingene mine (mobil, ipod ++) fordi jeg visstnok ikke hadde forsikring på det tidspunktet det skjedde. Og saken ser følgende ut: jeg hadde ikke betalt forsikringspremien, men fristen for å betale regningen hadde ikke gått ut, det var noen dager igjen. Jeg betalte selvsagt premien før fristen gikk ut, jeg måtte bare vente til jeg fikk stipend fra Lånekassen. Så da stod jeg uten forsikring på det tidspunktet tyveriet skjedde!? Hæ?? Lenke til kommentar
Lorimar Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Det kan virke som du er tidlig i avtaletiden og da er oftest slike saker desverre nokså vanskelige. Operatører som subsidierer telefoner taper penger dersom kunder skal ha flere telefoner i løpet av et år. Enkelt og greit. Det billigste for deg vil nok være å kjøpe en rimelig telefon til full pris (man får ok telefoner for godt under 2500 kroner) evenetuelt kjøpe tlf med et støttebonnement. Kjøper man telefon med et nytt nummer, f.eks med supertalk (siden jeg jobber i Netcom,hehe), får du god pris for telefon med lav totalpris over 1 år. Sim kan man da legge i en skuff og kun betale faste avgifter. Kjøper man en dyr telefon bør man også vurdere forsikring på abonnementet sitt dersom operatør tilbyr dette. Iallefall de første månedene av en avtaletid. Opplever lignende saker som din, Filippak, så og si daglig. Lite hyggelig for kunde - lite hyggelig for kundekonsulenten. Trist og leit. Lenke til kommentar
filippak Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Det er en god idé, Lorimar. Jeg er bare lei av at ingen vil påta seg ansvar, når det ikke er min feil! Det burde jo være Ifs ansvar, men når de nekter måtte jeg jo sjekke om Netcom (eller et annet mobilselskap) ville være litt snille med meg. Selv om jeg er litt skuffet over at ingen kan gjøre noe, Netcom inkludert, ville det vært dumt å kjøpe en telefon av f eks Telenor, da den mest sannsynlig vil være operatørlåst. Derfor vil jeg vil helt klart vurdere å kjøpe en ny telefon med et abonnement som f eks supertalk. Med totalpris på 12 mnd vil jeg spare omtrent 1500 kr, noe jeg ikke har mulighet til å betale nå uansett. Så det er helt klart en god løsning! Jeg antar Netcom tilbyr forsikring? Skal sørge for å ha det denne gangen! Lenke til kommentar
Lorimar Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Netcom tilbyr forsikring,javisst. https://netcom.no/tjenester/sikkerhet/totalforsikring.html Sørg for å ha forsikring på det abo du faktisk bruker, ikke det du eventuelt legger i en skuff.... Lenke til kommentar
filippak Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Så om jeg kjøper en mobil med supertalk men bruker youngtalk plus abonnementet mitt, er det sistnevnte jeg burde ha forsikring på? Det har ingenting å si at jeg kjøpte mobilen med supertalk? Lenke til kommentar
Lorimar Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Dersom du bruker YoungTalk+ (du burde endre til full kontroll large) må du ha forsikring på ditt yt+ abo. Lenke til kommentar
filippak Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Ok! Takk for svar Lenke til kommentar
TKMag Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Kunder som deg er noe av det mest irriterende jeg vet om. Du har fått en telefon til en sterkt redusert pris fordi du har sagt deg enig i å binde opp abbonementet ditt i 12mnd. Du surrer deretter bort telefonen og regner med at du skal få en ny telefon uten å måtte ta konsekvensene av at du har kjøpt en mobiltelefon på "avbetaling". Lenke til kommentar
-M- Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Uansett ville jeg ha tatt kontakt med det ordinære forsikringsselskapet ditt; innboforsikringer dekker vel tyveri? (Ungt folk er gjerne dekket av innboforsikringa til sine foreldre sjøl om man ikke bor i barndomshjemmet...?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå