Bendorama Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg er rimelig håpløs når det kommer til nettverk problemer. Problemet er hvor jeg flytter inn, så får jeg bare 2 MAKS 3 signal streker på fra Eiers router, eier av leiligheten bor i underetasjen (er et hus med to etasjer). Også har jeg en egen router en Linksys wrt54G v5 Er det mulig å bare dra opp en vanlig nettverks ledning fra hans standar telenor router og inn i min linksys routher i over etasjen og da få bra signaler via min egen router? Og vist dette er så enkelt, hva skjer når jeg søker etter nett, får jeg opp min egen router som alternativ, og den telenor routeren som allerede er koblet til, den er koblet med passord kode, hvordan blir dette? Må jeg konfigurere Linksys til å bruke dette passordet, må jeg taste inn eget passord for å koble til linksysen? Fra før så er det ingen passord på den i alle fall. Takk for dem som gidder å lyse hode mitt opp her ! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 kort svar: ja det er mulig langt svar: så lenge du bruker kablet kobling mellom de to routerene så skal du ikke bruke passord osv som du bruker for å koble til det trådløse nettverket. hva du kobler til når du søker nett som du sier kommer jo ann på hva maskinen din gjennkjenner av nett og slikt. men vis du da har satt opp din router til å sende ut wlan og maskinen din kjenner til dette vil den nok koble seg til dette og ikke naboens sitt da signalet er sterkere. eneste er at det kan være du må fikle litt med innstillingene på routeren din for å få kontakt med nettet, noen ganger holder det å plugge tilkoblingen fra naboens router i en av LAN portene og ikke WAN porten, eller det kan være du må inn i instillingene å slå av DNS serveren(hvis jeg nå husker riktig) eller det kan vær uansett hva du plugg hvor så funker det Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hvis du skal sette opp WRT54G som aksesspunkt, så logg inn på den http://192.168.1.1 Sett opp trådløsnett med unikt navn (SSID). Velg en annen kanal enn huseier og velg den krypteringen du ønsker. Lagre innstillingene og skriv opp krypteringskoden pluss type kryptering :-) Til slutt går du inn på innstillingene for LAN i router og fjerner haken ved DHCP-server. Lagre innstillingene. Koble kabel fra huseier i en av de 4 lanportene. Koble deg opp mot din router via kabel eller trådløst og du skal være på nett med ipadresse fra huseiers router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå