Melvin Snerken Skrevet 2. september 2010 Rapporter Del Skrevet 2. september 2010 Hei Nå er det snart tid for nye turar i bakken og fjellet. Står på telemark og syns eg kan spandere på meg nye skiklær i år! Har veldig lyst på ny jakke + bukse. Bryr meg ikkje om kva merke det er, meir kvalitet. Og vil ikkje betale 6000 for dette. Tenker derfor å kjøpe frå utlandet via e-bay eller andre portalar.. Prisklasse er så billigt så mulig sjølvsagt, veit ikkje kva eg bør forvente, men det blir jo billigare på nettet enn i norske butikkar (trur eg) Nokon som har forslag om nettbutikkar eller klesmerker eg kan sjå på?? Prisklasse: maks 1500 total. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Tviler sterkt på at du får bukse og jakke av god kvalitet til 1500,- uansett hvor du handler det. Ellers kjenner jeg ingen utenlandskenettbutikker som selger slike ting, i så fall blir det e-bay. Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Altså det er ikke sikkert at det er så veldig mye å spare. Grunnen til det er at Posten krever 25% i fortollinggebyr pluss frakt. Riktig nok er frakten merverdig mye lavere å sende til norge enn vica versa. Men om du kjøper for rundt 5000% Blir det da et ekstra gebyr på 1250. Det beste ville vært å ta turen over til Sverige. Da får du rimeligere pris og mulighet til å handle i svenske kroner, og du slipper moms gebyr inn til Norge Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Skiklærne mine er fra Peak og jeg er veldig fornøyd med de. Sikkert ikke umulig at det er billigere i Sverige med tanke på at det er ett svenskt merke. Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 Skiklærne mine er fra Peak og jeg er veldig fornøyd med de. Sikkert ikke umulig at det er billigere i Sverige med tanke på at det er ett svenskt merke. Nei muligens at det ligger noe i et et merke er billigere i de respektives land. Blir som Bergans er billigere i Norge enn andre lan har jeg merket, men igjen så er de overpriset Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Det beste ville vært å ta turen over til Sverige. Da får du rimeligere pris og mulighet til å handle i svenske kroner, og du slipper moms gebyr inn til Norge Så lenge man holder seg under samlet verdi av NOK kr.3000/6000,- Men da han kun vil betale 1500,- så blir ikke det noe problem. Endret 3. september 2010 av frecjoha Lenke til kommentar
fkm Skrevet 3. september 2010 Rapporter Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Herregud, handler man klær for mer enn 3000/6000 stopper man ikke akkurat og sier fra i tollen. Når det er snakk om klær er det ikke verre enn å ta av lappene, og si at det er kjøpt i Norge hvis det skulle skje at de spør. Tollerne har ikke noen måte å bevise at det er kjøpt i sverige på, med mindre de ser kvittering/lapper. Endret 3. september 2010 av fkm Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 4. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. september 2010 Takker for svar.. men er det ingen som faktisk har et forslag om butikker utenom ebay? Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 4. september 2010 Rapporter Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Herregud, handler man klær for mer enn 3000/6000 stopper man ikke akkurat og sier fra i tollen. Når det er snakk om klær er det ikke verre enn å ta av lappene, og si at det er kjøpt i Norge hvis det skulle skje at de spør. Tollerne har ikke noen måte å bevise at det er kjøpt i sverige på, med mindre de ser kvittering/lapper. Ingen som har sakt at man skal stopp, saken er bare når man blir stoppet. Det ikke tollerne som skal bevise hvor varen er kjøpt. Det er kjøperen selv som skal fremvise kvittering, om ikke du kan frembringe kvittering fastsettes verdien skjønnsmessig av tollvesenet. Vet du selv at du medbringer en vare med høyere verdi over grensen, skal du før du forlater landet kjøre innom tollen og klarere varen. (så det hjelper ikke å si at denne hadde jeg med meg). http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131821&epslanguage=NO Men som med alt annen finnes det smutt hull. Jeg er selv toller og burde kanskje ikke si dette, men... Skal du absolutt frakte med deg en vare med høyere verdi, sørg for å kaste kvittering, ambalasje og gjerne ta på deg varen om det er mulig, da vil du aldri få spørmål. Så er det en annen ting. Det er utrolig skjeldent oss tollere henger seg opp i slike bagateller. Det er ikke de med en for dyr jakke vi ønkser å bruke ressurser på å ta. Jeg ønsker ikke å skremme noen i å handle på den andre siden av grensen. Bor du i næreheten av grensen så benytt sjangsen! Det er også mulig å bestille vare fra utlandet og få sendt det med postrestanse til strømstad, og dermed slippe unna store avgifter om varen ble sendt rett til Norge. Endret 4. september 2010 av frecjoha Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 4. september 2010 Rapporter Del Skrevet 4. september 2010 (endret) 1500 var kanskje litt lavt, men du kan jo se om du finner noe.. www.dogfunk.com www.buysnow.com/ www.usoutdoorstore.com/ www.the-house.com Har flere sider på den andre pcen, men årker ikke fyre den opp.. Endret 4. september 2010 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. september 2010 Rapporter Del Skrevet 4. september 2010 Hepp! Saklig og givende diskusjon i tråden: ---------------> denne veien.. Mvh Jarmo ps. den andre veien kan jeg godt ordne om nødvendig. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. september 2010 Rapporter Del Skrevet 4. september 2010 Dersom du står mye på ski ville jeg investert i noen ordentlig klær, som varer lenge. Jeg har klær fra merket Kjus, men vil også anbefale Spyder, Arcteryx og Descente. Dette er top notch. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 4. september 2010 Rapporter Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Tror 1500,- kan bli vanskelig ja, om du ikke velger å kjøpe brukt. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?&sort=5&keyword=Phenix Kunne det vært en ide å kjøpt en ting av gangen? Du under deg en bedre jakke i år, så kjøper du deg en bedre bukse neste år? Endret 4. september 2010 av frecjoha Lenke til kommentar
Tablespoon Skrevet 5. september 2010 Rapporter Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Sjekk ut Backcountry.com. Men jeg tror det blir vanskelig og finne noe som varer lenger en ett par vintrer til under 1500,- Endret 5. september 2010 av Tablespoon Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 5. september 2010 Rapporter Del Skrevet 5. september 2010 Kan si det så enkelt som at du ikke får godt utstyr til en total av 1500,- Hard facts. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 6. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2010 Hei! Takker for svar og har finni ut budsjettet mitt var litt stramt ja.. hehe.. Skal sjekke ut disse linkene jeg fikk! Takker så mye Kom gjerne med flere forslag om sider og merker Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 7. september 2010 Rapporter Del Skrevet 7. september 2010 Helly Hansen, Norrøna og Mountain Works. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 7. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september 2010 haha.. Trur eg har funne ei som passar budsjettet mitt veldig bra!! http://cgi.ebay.com/GORETEX-SKI-JACKET-ARC-EXTREM-MEN-SNOW-COAT-BLACK-M-/180555910766?pt=US_CSA_WC_Blazers_Tailored_Jackets&hash=item2a09f88e6e#ht_2944wt_1192 Nokon som faktisk veit noko om desse kopiane?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå