Gå til innhold

Parkering nær fjordgata/Pir i Trondheim

Dimitrij

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen vet om noen gratisplasser der man kan stå parkert nær fjordgata/stasjonen/piren i Trondheim! Studerer for tiden og har lokaler i fjordgata. Hvis jeg skal betale 150kr/dagen blir dette forferdelig dyrt, men er villig til å gå litt for å få gratis plass.

Noen som vet om noen plasser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bodd her i 8 år og vet ikke om noen i byen.

Busskort koster 410kr da, parkere utenfor byen og busse inn?

Butikker har 1 time osv, men p-vaktene tegner med kritt på hjulet så de ser den ikke er flyttet.

De jobber også på spreng i byen, bøtelegger mopeder som står 1cm uten for stripe.

Lenke til kommentar

Tar heller sykkelen fatt hvis jeg må kjøpe busskort, bor ikke SÅ langt unna byen :) Sånn som det er nå sykler jeg til forelesninger og bruker bilen til alt annet. Tenkte kanskje det var no plass utover havna et sted man kunne stå, har ikke noe imot å gå i noen minutter. Har hørt rykter om noen gratisplasser der et sted. Men ingenting altså?

Var en kamerat i dag som også snakket om at det ikek var så dyrt å kjøpe et parkeringsbevis, rundt 400/måneden elns, spesifisert til en spesiell gate. Noen som vet om dette finnes?

Lenke til kommentar

For ett års tid siden var det mulig å parkere gratis ved siden av "Søbadeindretingen i Trondhjem" (Dvs på St.Olav pir). Om denne muligheten har blitt tettet igjen nå som Nordreavlastningsvei er i god gang og det har blitt litt fokus på området aner jeg ikke, men verdt å sjekke.

Lenke til kommentar

For ett års tid siden var det mulig å parkere gratis ved siden av "Søbadeindretingen i Trondhjem" (Dvs på St.Olav pir). Om denne muligheten har blitt tettet igjen nå som Nordreavlastningsvei er i god gang og det har blitt litt fokus på området aner jeg ikke, men verdt å sjekke.

Skal definitivt sjekkes ut :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det eksisterer ikke gratis parkering innenfor Trondheim sentrum. Det er dog superlett å få gratis parkering om du finner deg en hybel litt utenfor sentrum.

Bilkollektivet er også et alternativ om du kun trenger bil en gang iblant. De har flere oppstillingsplasser innen gangavstand fra der du bor.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Det blir litt unna, men jeg betaler 450kr i måneden for å parkere i Havnegata (utenfor Pirbadet)

Da har du en fast plass. Dette er mye bedre, og nesten samme pris som buss.

Det er vel forsåvidt noen gratisplasser her også, hvis du er frekk nok! :)

Husk, der det ikke står parkering forbudt, er det egentlig lov å stå! :p

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det blir litt unna, men jeg betaler 450kr i måneden for å parkere i Havnegata (utenfor Pirbadet)

Da har du en fast plass. Dette er mye bedre, og nesten samme pris som buss.

Det er vel forsåvidt noen gratisplasser her også, hvis du er frekk nok! :)

Husk, der det ikke står parkering forbudt, er det egentlig lov å stå! :p

Hm, det hørtes ikke så verst ut det der :) Tar meg nok 7-8 minutter å gå derfra til fjordgata, men det er bedre enn å bruke hele lånet på parkering. Kan du være mer spesifik angående hvor man kan stå gratis? Er det den store parkeringsplassen ved rundkjøringen der du mener? Hvis jeg kan betale 450kr i måneden for å stå der hadde det vært greit. Hvem kontakter jeg ev. for dette?

Jeg ser også at det er en bensinstasjon ved piren der, hvor det jo langs kanten på innsiden(ved pumpene) ikke står noe om parkering, bare inntil veggen. Noen som har noen tanker om det går ann å stå utenfor der noen timer gratis? Kan ikke si jeg har lest noen regler for å stå ved en bensinstasjon før.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Oppdaga i går at det var soneparkering inne på hele pirområdet. Så parkering er kun tillatt på oppmerkede plasser. BRA at skiltene står på skrå i havnegata ved brattørbrua..... Lett å se. Dama på trondheim parkering fikk seg en liten overhøvling av en sinna meg, men så måtte jeg gi meg, og kjøre ut å se skiltene... 500 spenn i dass....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...