South_Bridge Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Spiller protoss og sliter litt med terran. Spilt to kamper nå hvor de kommer på 2 ulike måter: 1: i et alt for mange antall av marines 2: en kjapp reaper som er mye raskere enn de zealotsa jeg har så jeg blit utløpt og harrassa ganske bra... Noen tips på hva jeg kan gjøre mot disse 2 scenarioene? Endret 2. september 2010 av South_Bridge Lenke til kommentar
fredes Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hvis du scouter reapers må du gå for stalkers direkte. "et alt for mange antall av marines" bør ta like lang tid for motstanderen å mønstre som det tar deg å teche til HT eller colossus. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Hvis du scouter reapers må du gå for stalkers direkte. "et alt for mange antall av marines" bør ta like lang tid for motstanderen å mønstre som det tar deg å teche til HT eller colossus. Altså: rushed med alt for mange marines... det er jo leeenge før jeg kan tenke på colossus. tror ikke scouting vil hjelpe på saken, det er snakk om å tape kampen før 2-3 min har gått :-/ Endret 2. september 2010 av South_Bridge Lenke til kommentar
Toggy Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Går ikke an å få mange marines på 2-3 min. Vil anslå du kanskje klarer å få 1-2 marines 2-3 min inn i gamen. Zealot og stalkers er begge gode counter mot marine, + den tiden det tar for han å komme seg til basen din vil si at du normalt sett skal ha større hær når han kommer frem (pga units han produserer underveis må løpe helt til basen din) Vil anbefale å gå stalkers og kite litt (dvs utnytte at stalkers er raskere, altså fokusere alt på en marine, løpe unna før marines kommer i posisjon til å skyte tilbake. Lenke til kommentar
fredes Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Da regner jeg med at du får med deg at han kjører all in med marines. Han har altså ingen upgrades heller. Pump ut stalkers og sentry fra 3-4 warpgates. Da er du overlegen på range og dmg, og kan splitte gjengen hans. Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Mot terran techer jeg alltid for stalker først, driter i den første zealoten, bare sånn i tilfelle reaper rush. Hadde vært kult med et replay, regner med det er noe funky med buildorderen din om du faktisk blir rævkjørt av alt for mange marines tidlig i spillet. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Hmm... techer du stalker mot reaper? klarer du det, det er jo dyrere og tar lengre tid gjør det ikke? Hva er deres beste baseforsvar mot terran da? Mot zerg og protoss som har melee som de første enhetene hjelper det å lage et chokepunkt inn mot basen, men hva gjør en mot terran som har ranged attack (marines) på første unit? BTW så er jeg happy nå... tok meg noen tap men klarte å rote meg til 5 seiere og achivement som jeg var ute etter. tror jeg er mer teamspilleren, noen hypp? Lenke til kommentar
fredes Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Hvis du ikke får ut stalkers kjapt nok når du mistenker reapers, så er det noe feil med buildordern din. 90% av protossbuilds åpner med pylon, gateway, assimilator, core , da blir spørsmålet om du skal hoppe over den første zealoten, noe som er lite problematisk under PvT. Endret 2. september 2010 av fredes Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Zealots mot reapers er kanskje noe av det dummeste man gjør uansett. Dersom du (som sagt tidligere i tråden) scouter en rax med veldig tidig tech lab, og kanskje 2 refineries - gå rett for stalkers. Stor fare for reapers. Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Scouter du rax med techlab uten noe form for andre bygninger(utenom refinery seff), så er det 90% sjangse for tidlig reaper. Da får du opp cybercoren asap og chronoer fram en stalker.. Han trenger typ 3-4 reapers for å ta din ene stalker. Scouter du rax med reactor, eller flere rax. Bygg ihvertfall 2-3 gate+ cyber og få fram en sentry fort.. Forcefield rampen din mens hæren hans kommer opp og du splitter hæren hans i to. Zealots eier marines enkelt så lenge marinsa ikke får kita deg Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Yepp, zealots mot reapers er det dummeste. med _litt_ micro kan du lett unngår stakkars zealots. men da må jeg gjøre 2 ting, 1) se hvor fort jeg klarer å bygge pylon, gate, core for å masse stalkers og 2) forbedre min scouting. På større 1v1 maps synes jeg dette kan være vanskelig da det på enkelte maps går ann å legge rax på en litt "off" posisjon men som allikevel er i nærheten så sjansen for å ikke oppdagen den er større. Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Bygg stalker, så en sentry først mot Terran da bare.. Enten så rusher de cloak banshee, mass marines eller noen få stalkers i begynnelsen.. Med 1gate-core-gate så er du egentlig sfafe mot det meste i starten med litt micro.. Og siden du får en relativt tidlig core, har du også muligheten til å bygge et robotics bay(husker ikke navnet) og bygge en observer for å scoute og motstå bansheen. Sentry for å forcefield rampen i tilfelle tidlig rush, stalker for tidlig reaper og observer for cloak banshee.. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Sentry er bra om du klarer å forcefielde midten er rampen din i det han går opp. Time det riktig og han blir sittende der med 2-3 marines på toppen av rampen med resten av hæren stående nedenfor og klø seg i hue Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 det jeg skulle ha hatt var en å pracce mot... hvor en blir enige på forhånd på hva slags strat en en skal begynne med og så jobbe med counters. like ikke å satse rang på ladderen for å "pracce"... mange god tips, takker! Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Bare å sende meg en PM om du vil jeg skal rushe deg med diverse builds. Detectable.542 Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Will do :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå