tvedz Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hei, jeg har oppgradert min pc ok en gang med småting 2 nye hdd og et kabinett bygd alt fiks ferdig men sliter med å sette opp RAID 0. Grunnen til at dette e vanskelig er fordi jeg skal kjøre 2x 1TB i RAID0 og en hdd som jeg har allt fra før på. RAID 0 + en normal. har installert raid drivere og setter bios til raid og setter opp de som skal i stripe'n. når jeg booter til win7'64 får jeg blåskjerm akkurat i det win logoen samler seg. setter jeg bios ilbake til IDE så funker det fint igjen men de nye HDD'ene er bare ukjente BD-ROM's. tips til hvordan sette dette opp? har googl'a dette enstund men nermeste jeg har kommet kan være at den solo hdd som skal være primær har IDE instillinger i win7 og dermed ikke kalrer bootes som RAID. bruke win dvd og prøve repair? Takknemlig for alle svar Mvh Stian Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Du kan ikke endre modus på kontrolleren helt uten videre. Windows forventer en ting, men finner en annen. Derfor får du BSOD. En løsning er å installere på nytt med riktig modus, eller du kan bruke en patch. Du finner patchen og litt mer info i denne linken. http://forums.mydigitallife.info/threads/11549-Enabling-AHCI-RAID-mode-after-installing-windows Lenke til kommentar
tvedz Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 (endret) takktakk, skal sjekke detta, så faktisk lovende ut med tanke på problemet mitt. skal sjekke først om det går oppimot Asus Crosshair II Formula.. Endret 3. september 2010 av tvedz Lenke til kommentar
tvedz Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Funket ikke, kan ha noe med at jeg ikke nevnte; Win 7 proffesional x64 AMD Phenom II x4 940 Asus Formula II Crosshair. Gjorde etter guiden men fikk BSOD ved win loaden. En oppdatering til denne eller noe annet forslag? Kan formatere å løse det greit men hadde vert ok å unngått det.. Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå