Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Innkjøp av høytallere!

Sippe

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk meg en bil og lyden i den er ikke til å skryte av :p Så jeg tenker litt på å skaffe meg noen høytallere MEN problemet er at jeg kan INGEN TING om dette. Så jeg må spør de kloke folka på Diskusjon.no :D

Okey jeg vil helst ha det billig, trenger ikke noe super duper greier. Vist det går an så kunne jeg gjerna bytta ut de gamle med noen nye høytallere. Legger med bilde:

Husker jeg satt på med en som hadde noen ikke så store høytallere som det var utrolig god lyd og bass, hva er det disse heter? (Se tegning) :p

EDIT: Jeg har også bare en sånn gammel kasset spiller ting i bilen så jeg bruker en adapter for å koble til mobilen, så jeg må nok skaffe meg en ny en, noen forslag? Og kan lydkvaliteten gå opp bare med en ny CD spiller?

post-188788-1283436205,7565_thumb.jpg

post-188788-1283436380,0091_thumb.jpg

post-188788-1283436401,2776_thumb.png

Endret av Sippe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, en skikkelig spiller vil forbedre lyden kraftig.

Men, hvilken bil er det snakk om? Og hvor mye penger kan du bruke på dette?

Høyttaleren du har tegnet, er mest sannsynlig en 6x9" coax høyttaler. Disse er det mest vanlig å montere bak i hatthylla. Hvis du ikke skal ha en egen subwoofer baki, så er det greit med høyttalere i hatthylla, men det er foran du bør prioritere lyden.

Ps, jeg har et par jbl decade 6x9" til salgs, og dette er noe av det beste du får i 6x9" ;)

Lenke til kommentar

Biltype: Toyota corolla, Tror det er 1997 modell.

Hm har helst ikke lyst til å bruke mere en 3k, men dette må jeg tenke litt på.

Må man være rakett forsker for å demontere den gamle kasset spilleren og sette inn den nye CD spilleren, eller er dette noe hvem som helst kan?:p

I første omgang så blir det en CD spiller (1000 kroners klassen), så får jeg se hvordan lyden blir da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...