MSc Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Håper det er noen her som kan hjelpe meg. Har en PC som jeg ikke kommer på nett via Internet Explorer. Prøver f.eks. www.vg.no så får jeg beskjed om nettverksproblemer, dette kunne vært riktig hadde det ikke vært for at jeg kan pinge www.vg.no og også lese www.vg.no ved hjelp av Firefox. Har forsøkt å sette sikkerhet på IE helt ned og skrudd av brannmur men fremdeles så går det ikke. Hadde det bare vært IE så hadde det ikke bekymret meg, men antivirus oppdateringer bruker tydeligvis samme settingene som IE så jeg får heller ikke oppdateringer der. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hvilket OS? Hvilken router? Har du tilgang til denne via IP-adresse? Lenke til kommentar
MSc Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Glemte OS, det er WIN XP Router er en 3COM, har forsøkt både tråløst og med tråd (kabel). Får som sagt tilgang til alt med firefox (også ut av huset) men ikke med IE Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Du har slettet en fil med et spyware/antivirusprogram. Desverre kan du ikke fikse IE med en download av ny, men du kan kjøre WinSockFix sammen med en reboot og sjekke om det hjelper. Plan b blir en LSPfix og plan c blir reinstall av OS. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Når FF funker, men ikke IE, så ville jeg først sjekke softwarebrannmur. Se om unntaksreglene gjelder for IE og antivirus. Lenke til kommentar
black_knight Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 My guess... slå av proxy settingen som viruset du har fjernet installerte.. "IE - Internet options - connections - LAN" Bk. Lenke til kommentar
MSc Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Har forsøkt WinSockFix uten noen forbedring. Windows brannmur er skrudd av. Er ikke satt opp til å bruke Proxy (i IE sine Alternativer for Internett). Har sammenliknet alle innstillinger med de som er på en annen maskin hvor IE virker, finner ingen vesentlige forskjeller. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Har du prøvd å tilbakestille instillingene. Verktøy> alternativer for internett> avansert, nederst kan du tilbakestille instillingene. Lenke til kommentar
geppanilsen Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Hei, har også vært borti 2 pc'er idag som har hatt samme problemet. Alt av e-post og andre ting som går på internett fungerer, men ikke internett igjennom internett explorer. Ved å bruke firefox eller chrome fungerer det som bare det!??? Veldig merkelig, kan det være en sikkerhetsoppdatering tro som de ikke har oppdatert før idag? Det er ikke problemer med proxy etter at virus eller trojanske hester har vært , som forøvrig har vært svært aggressive i sommer!!! Er veldig interessert i tilbakemeldinger her ja! Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Prøv Arjato sitt tips først, tilbakestilling av alt pleier å funke i 90% av tilfellene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå