Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Cd-romen vil ikke lese av Cod4?

Anbefalte innlegg

Dette har skjedd: Hadde problemer med at cod4 hoppet til skrivebord etter 10 min ingame. Min første tanke var å prøve å reinnstallere spillet. Så jeg avinnstallerte og skulle til å innstallere på nytt, men fant ikke cd'en, så jeg dro ned å kjøpte en ny. Da jeg skulle fyre opp kom ikke cod4 opp, ikke autorun eller fra min datamaskin, tenkte det var en annen feil, så prøvde flere andre spill, hvor alle kom opp. Trodde det var noe feil med discen, så jeg dro ned og byttet den og fikk en helt ny skive, men denne funker heller ikke? Det gjelder altså kun cod4! Hva gjør jeg feil?

Spec:

HK: Asus M2N32 SLI deluxe

Prosessor: AMD athlon x2 5600+ @ 2800MHz

Geforce 8800 GT

Cd-rom: Optiarc DVD RW

windows xp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti noe lignende med BFBC2, hvor den ikke klarte å godkjenne DVD'n under oppstart av spillet.

Hadde kun en "bulk" samsung DVD brenner)

Satte i en DVD spiller jeg hadde liggende, og plata fungerte igjen.

Hender laseren kommer ut av fokus i DVD drevet, som kan gi problemer med lesing av DVD.

(Mistenker det forekommer med nyere spill som ofte har 2-lags dvd'r p.g.a store filer.)

Lenke til kommentar

Har vært borti noe lignende med BFBC2, hvor den ikke klarte å godkjenne DVD'n under oppstart av spillet.

Hadde kun en "bulk" samsung DVD brenner)

Satte i en DVD spiller jeg hadde liggende, og plata fungerte igjen.

Hender laseren kommer ut av fokus i DVD drevet, som kan gi problemer med lesing av DVD.

(Mistenker det forekommer med nyere spill som ofte har 2-lags dvd'r p.g.a store filer.)

Jeg har ikke vært borti akkurat den problemstillingen (der noen disker fungerer, men ikke alle), men det du sier her virker ikke helt usansansynlig egentlig...

til OP: om du vil utelukke feilårsaken som SQD nevner så er det bare å finne noen spillDVDer som har (betydelig) mer enn 4,7GB og se om disse også får problemer (mens du kan lese de som har mindre).

Defekte DVD-lesere/brennere er ikek så helt uvanlig. det er en noenlunde høy feilprosent på slike deler i forhold til andre datadeler. Husk at du har 5års reklamasjon dersom du får bekreftet at den faktisk er defekt - men vi bør gjerne teste ut et par andre ting her før vi konkluderer med det.

-Stigma

Lenke til kommentar

Defekte DVD-lesere/brennere er ikek så helt uvanlig. det er en noenlunde høy feilprosent på slike deler i forhold til andre datadeler. Husk at du har 5års reklamasjon dersom du får bekreftet at den faktisk er defekt - men vi bør gjerne teste ut et par andre ting her før vi konkluderer med det.

-Stigma

Brenneren min er ikke defekt.

Fungerer utmerket på de fleste spill etc..

Men når den skal verifisere for online, kom det en "timeout" meldig fordi det gikk for lang tid under søket etter filen på platen.

Fant et gammelt DVD drev, og den leste platen uten problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...