w@abbus Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Hvorfor i alle dager har en fallskjermhopper HJELM??? Om man faller fra 3000 fot så tipper jeg den bjønnefit..a hjelper lite??? Edit: Tissefanter fjernet.. Endret 7. september 2010 av Osse-Mon Lenke til kommentar
SkydiveWings Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Hvorfor i alle dager har en fallskjermhopper HJELM??? Om man faller fra 3000 fot så tipper jeg den bjønnefit..a hjelper lite??? Fordi det skal vere lettere å samle opp restene;) neida... Det uhyre skjeldent er totalsvikt av utstyr. Dei fleste skader er fall og uhell under landing, og der er hjelm veldig kjekt å ha. Edit: Fjernet quotet tissemann Endret 7. september 2010 av Osse-Mon Lenke til kommentar
Kokosen Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Fordi at de ikke skal slå hodet vel ! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Hjelmen er for når de hopper ut av flyet,når de er i lufta og når de lander. Om de slår hodet borti noen andre eller f.eks døra på flyet hjelper den mye. Når flere hopper samtidig er det ganske lett å slå hodet borti andre å dermed slå seg bevistløs, med hjelm slipper man antagelig unna med skrekken. Hjelmen har liten funksjon når man treffer bakken i 200km/t Endret 7. september 2010 av aklla Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 hva er den da? Hæ? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg mener hva gjør den da? hvilken funksjoner? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg mener hva gjør den da? hvilken funksjoner? Dette kan du teste ut selv: 1. Stå oppreist, ta på deg hjelm, la deg falle slik at du slår hodet i gulvet. 2. Stå oppreiset, ta av hjelmen, la deg falle slik at du slår hodet i gulvet. Merket du en forskjell i hvor vondt det gjorde? De fleste som har gjort forsøket mener at det er verre uten hjelm enn med, og det gir et solid grunnlag for å anbefale bruk av hjelm i situasjoner der man risikerer å slå hodet borti noe hardt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå