Jellax Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Som emnetittel sier, jeg har lagt inn feil BIOS på en laptop. Nærmere bestemt, en Acer Aspire 1640Z. Det som skjer når jeg prøver å slå på laptopen er at den piper 3 ganger. Ett langt pip og to korte. Helt svart skjerm, men hører HD jobber med noe. Prøvde å koble til en skjerm, den holder seg svart i noen sekunder og går deretter over til ett grønnstripete bilde som det bare oser feil av. Er det noe håp, noe jeg kan gjøre med denne laptopen, eller har jeg rett og slett klart å ødelegge den? :s Setter stor pris på hjelp Endret 3. september 2010 av sideon Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Kan være du behøver en ekstern floppy diskstasjon : http://www.wimsbios.com/forum/topic10288.html Mulig du kan bruke en Pen drive, men usikker på framgangsmåten når bios er flashed bad i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Jellax Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Har en ekstern floppystasjon på jobb. Skal prøve dette. Tusen takk for svar Endret 2. september 2010 av sideon Lenke til kommentar
Jellax Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Prøvde det ut og diverse andre ting. Intet fungerer :/ Endte med å sende den inn til Acer. Men takk for hjelp! Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 om du har et nyere hovedkort så lønner det seg og legge den gamle bios over på en usbpenn så vil hovedkortet automatisk se der etter den gamle rette biosen om det skulle skje noe galt som i dette tilfelle..men det blir vel bare et tips til neste gang Lenke til kommentar
Jellax Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 om du har et nyere hovedkort så lønner det seg og legge den gamle bios over på en usbpenn så vil hovedkortet automatisk se der etter den gamle rette biosen om det skulle skje noe galt som i dette tilfelle..men det blir vel bare et tips til neste gang Ikke dumt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå