Rusher Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hei! Bygde akkurat en HTPC for å ha i stua, hovedsaklig for musikkbruk, samt streaming av Premier League kamper via TV2 Sumo i HD. Men jeg sliter litt lav bitrate, samme visst jeg skal se filmer via voodler. Utifra taskmanager jobber CPU endel. Bruker en AMD Athlon II 250 CPU,2gb ram og hk med AMD 690g chipset. dvs integrert skjermkort. På min bruksmaskin fungerer dette fint, men har da dedikert skjermkort, og Phenom II cpu. Så til spørsmålet, vil ett dedikert skjermkort med hardware accelerator løse problemet mitt,selv om det er silverlight som bruker av TV2? Lenke til kommentar
Thomas_st Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Tipper at det hjelper for Voddler ihvertfall. Min HTPC har Atom330 + ION og den kjører Voddler-filmer i 1920x1080 helt fint. Men jeg vet ikke om Silverlight har støtte for hardware-akselerasjon. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Hvordan fungere silverlight på ION'en din da? Lenke til kommentar
Thomas_st Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Tja, det ser ikke helt bra ut. Jeg gidder ikke å betale for Sumo, så jeg prøvde med TV2Play, det er vel samme teknologi? Mulig at Sumo har høyere oppløsning enn Play, slik at Sumo blir værre enn Play? Uansett - jeg prøvde å se noen fotballreportasjer på TV2Play, og det hakker under panorering. Ikke veldig mye, men nok til at det er forstyrrende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå