HenningVBruker Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hei, jeg har et problem med wmp i applikasjonen min. Problemet oppstår når jeg avspiller en fil i wmp og jeg ønsker å åpne en ny form. Får da en feilmelding : Det oppstod en feil under oppretting av skjemaet. Se Exception.InnerException for detaljer. Feilen er: Finner ikke filen C:\Documents and Settings\Henningl\Mine dokumenter\Intern video\dbconn.txt Det fungerer fin vis jeg kopierer filmen inn på debug filen. Hvorfor vil ikke applikasjonen åpne en ny form vis jeg kjører en film fra en annen plass?? Noen ideer?? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Kanskje du kan vise oss hvordan du åpner fila, og forklarer hva dbconn.txt er for noe? Lenke til kommentar
HenningVBruker Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Kanskje du kan vise oss hvordan du åpner fila, og forklarer hva dbconn.txt er for noe? Skal prøve!! dbconn.txt er data source: Data Source=.\SQLEXPRESS;Initial Catalog=Norris;User ID=*****;Password=***** Når det gjelder hvordan jeg åpner fila, så åpner jeg videofila ved å trykke på en button med denne koden under: Dim openfile As New OpenFileDialog() openfile.Filter = "All files (*.*)|*.*" If openfile.ShowDialog() = DialogResult.OK Then Videospiller.URL = openfile.FileName End If Da starter filmen og fungerer fint, men vis videofila ligger utenfor debugkatalogen så stopper programmet når jeg prøver å åpne en ny form, men vis jeg kopiere videofila inn i debukatalogen og starter den derifra så fungerer ting veldig bra. Så spørsmålet er hvordan få videofiler fra andre kataloger og partisjoner til å ikke stoppe programmet når jeg åpner en ny form?. Programmet skal fungerer slik at jeg som er en rørinspektør+(hobbyprogrammerer) filmer de avløpsrørene jeg jobber med innvendig med et spesialkamera, lagrer videofilene digitalt på en archos, legger så videofilen inn på en ekstern harddisk. Henter så videofilen inn i programmet mitt, fra den eksterne harddisken. Ser da igjennom filmen mens jeg rapporterer mine observasjoner ved å registrere de i en annen form og lagrer observasjonene i en SQL database. Skriver til slutt ut hele rapporten på en PDF som jeg kan sende til mine kunder. Hele programmet fungerer (veldig tungvint) så lenge jeg bruker det , men prøver å forenkle det slik at andre kan bruke det. Håper dere forstår!! Henning Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg tror problemet ditt ligger i formen du forsøker å åpne, og ikke i mediaplayeren... Hvordan ser koden for å åpne den nye formen ut? Og har du noe kode i Form_Load i denne? -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå