Gå til innhold

Kritikk av nettside og noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei.

Har laget en nettside i flash som skal ha av funskjon å samle bedrifter i mitt nærområde, gi ut nyttig informasjon om bedriftene og samtidig la dem reklamere for seg selv. Dette er foreløpig helt gratis og tar ikke betalt for noe.

Det jeg lurer på er å starte med reklamebannere på hovedsiden, altså ved siden av logoen og under menyen. Men hva er vanlig å ta betalt for slike og hvor mange besøk burde man ha på siden før man gjør dette?

Du kan se siden her.

Tar gjerne imot litt konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke kjempe konstruktivt men, slutt med flash. Hele sider i flash er litt tabu, ettersom med HTML5 blir flash mindre og mindre attraktivt. Anbefaler deg å heller implementere den i html + php, benytt jQuery om du skal ha de grafiske animasjonene, og se heller etter å være HTML5 forberedt. Ellers var den litt kjedelig å se på, og føles veldig 200(2?) ish. Sistnevnte spørsmål bør du heller vente med til du har en brukermasse, og ikke minst om bedriftene faktisk er interessert i å betale deg for tjenesten.

Lenke til kommentar

Er menigen at designet på siden ikke skal være så ekstremt, tenkte et rent og enkelt design. Vil ikke si at flash blir mindre å mindre attraktivt da, ettersom det brukes hele tiden i reklame osv.

Har aldri satt meg inn i php, men vet det brukes ganske mye. Har du noen gode tutorials til html + php eller om du er god kan du lære det bort?^^ Har alltid syntes php virket så vanskelig å lære seg.

Hvordan er HTML5 egentlig, er det som HTML4 bare med nye grafiske muligheter som flash intregert på en måte?

Lenke til kommentar

Trenger ikke være ekstremt for å være fint. Når det er sagt, reklame bannere er som oftest flash ja, her var det snakk om hele sider laget i flash. Du finner flere tutorials på google, du kan bl.a se på w3c sine egne tutorials og/eller se på php.net. HTML5 bringer med seg bl.a nye standarder på hvordan sider skal bli satt opp, samt også litt endringer i syntax og mulighet for videofremvisning (feks måten youtube gjør det på).

Lenke til kommentar

Det er sant, men foretrekker noe enkelt. Grunnen til at jeg laget hele siden i flash er fordi jeg ikke vet om noe annet program som kan tilby de samme mulighetene. Men som du sier så kan html + php + jquery gjøre samme jobben?

Blir nok å se nærmere på HTML5 når det kommer.

Har gjort en liten facelift på siden, gjorde bakgrunnen til samme farge som resten. Noe som jeg mener vil gi et litt mer moderne inntrykk.

bilde3e.png

Hva mener dere om det sammenlignet med det som dere finner på siden nå?

Lenke til kommentar

En hel side i flash er helt håpløst. Lær deg HTML og CSS mann! Det er mye enklere enn flash.

Grunnen til dette er at det er ikke alle som har flash installert. Hva skjer da? Jo da får de faktisk ikke sett noe av siden din i det heletatt.

Men du spør om kritikk, og det skal jeg gi:

- Juster slik at alt er på en "usynlig" linje. Skjønner? Jeg prøver å illustrere:

post-91181-1284058519,8175_thumb.png

Om du ser nøye på de røde strekene jeg har markert for deg, så viser det at du har plassert ting ganske så random rundt på siden din. Sett alt slik at det harmonerer!

Ellers liker jeg logoen godt, og du har fått med deg fargene riktig. Bakgrunnsfargen er ganske komplementær med den oransje fargen du har valgt, så dette er godt.

Lenke til kommentar

Takk for skikkelig kritikk! Har lyst til å benytte meg av enten php eller css men jeg syns det er for innviklet. Du vet ikke om noen enkle tutorials?

Hvis du skal lage en slik (seriøs) side trenger du mer enn et par enkle tutorials. Kjøp (eller skaff deg på andre måter) flere bøker og sett av en del tid til å lære deg faget ordentlig.

Lenke til kommentar

Må på ingen måte kjøpe seg bøker for å lære seg grunnleggende HTML og CSS. Gå inn på htmldog.com, og kjør igjennom de! Så er det bare å begynne å kode sider som bare det! Se på kildekoden til sider du liker, prøv å herm og du kommer til å lære masse.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takker, har sett igjennom det og kan raskt lære meg det. Men hovedproblemet mitt er å få laget bildeannonsene med scrollen i et annet program. Har hørt det går å bruke jQuery men skjønner meg ikke på dette. Hvis noen har lyst til å hjelpe meg litt så hadde jeg satt stor pris på dette!

Endret av Waterdale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...