Gå til innhold

Delte filer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hjemmenettverk som består av flere maskiner.

Den ene maskinen kjører win98 og den andre win2k.

Når jeg prøver å få tilgang til filene på maskinen med win2k fra win98-maskinen, får jeg beskjed om å skrive inn passordet.

Når jeg delte ressurser på win2k-maskinen tildelte jeg ingen passord, hva er det da som gjør at jeg får opp forespørsel om passord?

Kan noen hjelpe?

På forhånd takk

Mvh Dan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en bruker med samme navn og passord på begge maskiner og bruk det for å få tilgang. Du må ha 2 like kontoer altså.

Hvis du har en konto med ditt navn på W2k maskinen så lager du bare en konto med samme navn og passord på 98 maskinen. Det

skal funke. Hvis jeg husker korrekt så får man tilgang til filene på 98

maskin fra w2k maskin men ikke omvendt.

Lenke til kommentar

På windows 2000 maskinen må Guest eller Gjest kontoen aktiveres. På windows 2000 maskinen , høyreklikk på "Min Datamaskin" --> "Behandle" --> "Lokale Brukere og Grupper" --> "Brukere" --> Høyreklikk på kontoen "Gjest" --> "Egenskaper" --> Ta bort "konto er deaktivert" --> "OK" .

Håper dette hjalp :smile:

Lenke til kommentar
På windows 2000 maskinen må Guest eller Gjest kontoen aktiveres. På windows 2000 maskinen , høyreklikk på "Min Datamaskin" --> "Behandle" --> "Lokale Brukere og Grupper" --> "Brukere" --> Høyreklikk på kontoen "Gjest" --> "Egenskaper" --> Ta bort "konto er deaktivert" --> "OK" .

Håper dette hjalp :smile:

Takk skal du ha!

Det hjalp.

Har et spm til hvis du kan svare.

Hva skal du gjøre slik at andre må skrive inn det passordet som jeg forlanger?

Takk

mvh Filoth

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...