LowBalls Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hei! Jeg er ganske grønn på lydavdelingen. Har akkurat kjøpt meg en BD spiller og en LED tv, og jeg vil gjerne kjøpe et anlegg også. Jeg har sett litt rundt og sett at Z-5500 passer meg i prisklasse og kvalitet. MEN. Hvordan skal jeg koble det så jeg får lyd på BD-spilleren, Tven (har en digital reciever dekoder, uten HD) og laptopen. Må jeg kjøpe noe ekstra kabler? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hvilken BD spiller har du? Hvis den har 5.1 analoge utganger bak, så ville jeg personlig brukt 3 stk Stereo RCA til 3.5mm plugg kabler og kjørt analogt til Z-5500. Det vil gi deg HD lyd, og bedre lyd enn digitalt, siden Logitechen har dårlige DA konvertere. Ved analogt så er den det beste surround kjøpet under 5000,- etter min mening. Hvis det ikke er mulig, så vil jeg tro TVen har en digital optisk utgang. Kople BD spilleren til TV med HDMI, og så kommer lyden fra TVen til Z-5500 via den optiske. Men dobbeltsjekk om TVen støtter å videre sende surroundlyden, og ikke kun gir stereo. Ellers så har normalt BD spilleren også en optisk eller coax digital utgang du kan kople til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå