henrik_f Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hei, har en gammel traktor jeg ikke vet navne på eller hva modell det er. men ledningsnette brant opp så jeg holde på å legge nytt. Nå har jeg nesten fått til alt men sliter litt med dynamoen. Trenger jeg rele? der er ei kontakt med 3 punkt i, der står det E,N, og F. åsså B+ B+ =12 lading? N= jord? e= 12 styrestrøm for å få start på dynamoen? hva er F? takk mvh Henrik Fagerli Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Tror jeg fant noe info som du kan bruke: Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 fatta ikke heilt den der det store spørsmåle er om jeg må ha rele? rele eller regulator? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Sjekk skjemaet her. En dynamo med B, D, E og F er likestrømsdynamo som trenger eksternt laderele/vippe/regulator. Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 er laderelea dei samme eller er det forskjellig for ver dynamo? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 er laderelea dei samme eller er det forskjellig for ver dynamo? Ettersom jeg kan se på side EL-97 i denne katalogen virker det som de er forskjellige; i alle fall må den på 22A tydeligvis ha en tilsvarende vippe/regulator. Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Kan ta et bilde av dynamoen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Du kan vurdere om det er enklere og bygge den om til vekselstrøm, da slipper du dette surret med Vippe og får mye bedre lading, hva slags traktor er det? har du ett bilde? Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 skal ta bilde neste gang jeg er på lokalet, men er det fks bare å feste på en bmw dynamo da? eller kan jeg gjør noe med den dynamoen som står der ? (bygge den om til vekselstrøm) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Du må montere en fra en f.eks en bil. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Samt at det må bygges om litt i forhold til ladelampe etc. Amperemeter, om det var originalmontert, må fjernes eller byttes til et med større kapasitet. Skjemaet jeg linket til i mitt første innlegg viser eksempler fra MF og Ford, og er en god rettesnor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå