Gå til innhold

Er touch skjerm telefonene gode å skrive på?

Teardrop

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har funnet ut at det er på tide å anskaffe en ny mobiltelefon, og tenkte på en touch skjerm telefon. Det jeg lurer på er om disse er gode å skrive på, eller om tastatur er bedre. På de telefonene jeg har hatt før (med bare talltastatur) synes jeg det har vært så pes å skrive meldinger at jeg heller har foretrukket å ringe. Det jeg trenger noen innspill på er om en touch skjerm er bedre å skrive meldinger på enn et talltastatur, og om det er en god erstatning for et vanlig bokstavtastatur.

Hadde tenkt meg en HTC Desire, bare jeg får tak i en, men så er jeg i tvil om dette med hvodan den er å skrive på, og om jeg heller skal velge en med "vanlig" bokstavtastatur. Finner dog ingen som virker å passe meg så godt som Desire med vanlig tastatur:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nok veldig individuelt, men jeg foretrekker et fysisk tastatur fremfor kun touch. Aller helst qwerty-tastatur. Jeg har prøvd det meste av touchtelefoner på markedet og har Desire nå for tiden og jeg kvitter meg med den så fort det kommer en telefon som appelerer til meg med fysisk tastatur (Nokia N9). Dessverre er utvalget av telefoner med fysiske taster så lite at jeg føler man enten må velge mellom en telefon med de nyeste funksjonene og generelt mer avanserte (touch)eller velge en kjedelig og traust telefon med et godt tastatur.

Lenke til kommentar

Jeg har vært vandt til å skrive på nummertastene. Det tok meg litt tid (les: et par uker) til å bli vandt til fullt skjermtastatur, men nå går det som en lek. Du har også muligheten til å sette opp skjermtastaturet som vanlig talltastatur med ordbok. Broren min foretrekker den løsningen og hevder det går raskere. Selv har jeg ikke prøvd den varianten.

Fysisk fulltastatur har jeg ikke så mye erfaring med. Bare prøvd litt. Og erfaringen min med det er at det ofte blir enda mer tundgvindt pga. du må holde inne alskens spesialknapper for å få de tegnene du vil. Fordelen med skjermtastatur er at de kan tilpasse seg. Et trykk og du får opp alle spesialtastene f.eks. Trenger ikke holde inne noe.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Jeg har vært vandt til å skrive på nummertastene. Det tok meg litt tid (les: et par uker) til å bli vandt til fullt skjermtastatur, men nå går det som en lek.
Skriver du like kjapt og gjør du like få feil som på et nummertastatur? Har testet et par android telefoner i det siste, maks eksponeringstid kanskje en time, og jeg skriver så mye feil både på onscreen-querty og -numpad tastaturet at det er faktisk helt ubrukelig :/ Det var forøvrig 3.2 og 3.5" skjermer på de telefonene. Er fortsatt veldig skeptisk til ren touch telefon kan du si, men man får jo knapt noen oppegående telefon med numpad i dag. Har Nokia C5, som er flott å skrive på, men savner et par programmer som finnes til moderne smartphone os.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...