Gå til innhold

Hvordan få satt opp Windows nettverks-deling slik at PlayStation3 kan oppdage den?

RamGuy

Anbefalte innlegg

Jeg har gått over fra Q-Nap TurboNas til å kjøre RAID10 lokalt på min stasjonære maskin og dele dette over nettverket, problemet er at nå som jeg kjører vanlig Windows nettverks-deling så dukker ikke lengre min Blu-Ray rips opp på PlayStation3, hvor Q-Nap TurboNAS hadde en egen funksjon som gjorde at den dukket opp på PlayStation3 og diverse andre enheter igjennom uPNP (eller media-station / DNLA vet egentlig ikke helt hva som gjorde at den dukket opp, men både receiver, TV og PlayStation3 oppdaget den hvert fall) men dette skjer altså ikke automatisk med vanlig plain Windows sharing!

Jeg kjører allerede PS3MediaStreamer som gjør at PlayStation3 klarer å spille av alt jeg har av FLAC, MKV osv.. Problemet er dog det at via PS3MediaStreamer så kan jeg ikke spille av rene Blu-Ray rips / BDMV filer! Noe som PlayStation3 i seg selv støtter om jeg bare får delt ut innholdet mitt fra den stasjonære PC-en.

Men hva er det som må til for at Windows skal klare å få PlayStation3 til å se det delte RAID10 oppsettet på min stasjonære-PC?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...