Gå til innhold

Minecraft-server - Griznarnia - mc.griznah.net - oppe 24/7 - 5+ år online!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil gjerne prøve meg på serveren deres! Jeg er 26 år og fra Drammen og savner en server som ikke går ned et par dager etter jeg begynner der :S Har aldri blitt kicket/bannet fra noen andre servere :)

PS! MC-nicket mitt er "fxwz".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til tråden for minecraft serveren

mc.griznah.net

mc.griznah.net er en minecraft server som er åpen 24/7 for alle å joine

griznah.jpg

Info:

Serveren er ikke like stor som andre servere, men er også mer avslappet og har mindre strikte regler pga det, serveren har ingen kits og ressurser gis ikke ut om det ikke er noe nytt og/eller spesielt, da kan det hende det blir gaver på brukerne, eller mulighet for å bytte inn. Det er ikke monstre på serveren for øyeblikket.

Vi har også et fint kart som blir oppdatert hver 4. time automatisk på http://mc.griznah.net

Annen informasjon som f.eks. plugin updates kommer i nye poster og i motd(meldingen som kommer opp når man logger inn).

Regler:

1. Server er åpen for alle, men man må søke om generell byggetillatelse, det gjøres i denne, og kun denne tråden.
  2. Ikke grief, altså ikke ødelegg andres ting eller sett fyr på skogområder du ikke bygger i.
  3. Ikke juks, dette gjelder alt fra flying og noclip til duplikering
  4. Ikke stjel fra andre, dette gjelder også fra bygg og steder som har vært uten aktivitet en god stund
  5. Ikke bygg på/over eller helt inntil andre sine bygg uten å spørre de først, om du er usikker så spør arthoz.
  6. Ikke utvid kartet unødvendig mye, vil du ha et område for deg selv langt unna alle andre så si i fra til arthoz, er det noe ressurser som mangler kan også arthoz og mods ordne dette

Vi forbeholder oss retten til å banne brukere, uten forvarsel, ved brudd på regler, eller for annen misbruk eller dårlig oppførsel.

Annet enn disse reglene er det fritt frem på serveren, det aller meste blir logget så om du tror noen har tatt/ødelagt/forandra på dine ting så bare si i fra så kan arthoz (og forhåpentligvis mods i fremtiden) finne ut av det.

Er rett og slett bare å være snill og grei så er det null problemer =)

Kommandoer:

Det er ikke mye kommandoer den vanlige bruker har, men det er noen:

• /who|/online: Se hvem som er online
  • /spawn: teleport til spawn
  • /home|/sethome: /home teleporterer deg til hvor du har satt /sethome

Utenom kommandoene er det også mulig å komme seg rundt ved hjelp av warpgates man finner i spawn, det vil bli mulighet for personlige warpgates for noen få utvalgte senere.

Serverinfo:

• Serveren kjøres på linux med bukkit som har diverse mods
  • Hardware:
  • IBM HS20 blade
  • Dual Xeon 3.4GHz
  • 8GB RAM
  • RAID1 74GB U320 SCSI HDD
  • 100Mbit Internet connection
  • Sponsored by Opera Software ASA

Stabliste:

Admins: arthoz & griznah

Mods: obrestad, lains, teksi, drogarush

Utenom denne tråden og gjennom minecraft, kan du også nå oss på IRC på #mc.griznah.net @ Quakenet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Mulig å få en liste over plugins til bukkit? Prøver ut bukkit selv og lurer på hva jeg skal teste av plugins. Veldig interessert i det som fikser spawnpoints for brukere på kartet? Kartet er vel Minecraft Overviewer?

Kan anbefale å også bruke Minecraft Biome Extractor. Da får man inn de forskjellige biome tintingene på kartet.

Også punktet med "Compiling the C Extension (optional)". Da slipper man dette ekstremt tydelige rutenettet i vannet. Trær, og muligens alle gjennomsiktige ting, ser også noe bedre ut :)

https://github.com/brownan/Minecraft-Overviewer

(Men det å generere absolutt hele mapet på nytt vil nok ta en god slump med tid da ;) )

Lenke til kommentar

Mulig å få en liste over plugins til bukkit? Prøver ut bukkit selv og lurer på hva jeg skal teste av plugins. Veldig interessert i det som fikser spawnpoints for brukere på kartet? Kartet er vel Minecraft Overviewer?

Kan anbefale å også bruke Minecraft Biome Extractor. Da får man inn de forskjellige biome tintingene på kartet.

Også punktet med "Compiling the C Extension (optional)". Da slipper man dette ekstremt tydelige rutenettet i vannet. Trær, og muligens alle gjennomsiktige ting, ser også noe bedre ut :)

https://github.com/brownan/Minecraft-Overviewer

(Men det å generere absolutt hele mapet på nytt vil nok ta en god slump med tid da ;) )

Takk for tips.

Nå har det seg slik at maskinen som genererer kartet er "passe" kraftig, så går unna uansett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...