Populært innlegg Griznah Skrevet 2. september 2010 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2010 (endret) https://www.facebook.com/groups/griznarnia/permalink/1329827597060335/ - Server vil bli skrudd av søndag 12. mars. Velkommen til tråden for minecraft serverenGriznarniaGriznarnia (mc.griznah.net) er en minecraft server som er åpen 24/7 Info: Griznarnia er nå en gammel traver av en server, en av de eldste norske, men er ikke like stor som andre, dette er bevisst da man ønsker en mer avslappet og mindre strikt server enn andre. Serveren har ingen kits og ressurser gis ikke ut om det ikke er noe nytt og/eller spesielt, da kan det hende det blir gaver på brukerne, men det er mulighet for server-trade om det trengs sjeldne ting.Det er ikke monstre på serveren, og vil heller troligens ikke komme før skikkelig multicore support.Vi har også et fint kart som blir oppdatert hver 4. time automatisk på http://mc.griznah.net,samt en facebook gruppe som er greit å spørre om dagligdagse ting på samt dele bilder av byggverk =)Annen informasjon som f.eks. plugin updates kommer i nye poster og i motd(meldingen som kommer opp når man logger inn). Hovedregelen er rett og slett kardemommeloven: "Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill,og for øvrig kan man gjøre hva man vil." Regler: Server er i utgangspunktet åpen for alle, men man må søke om generell byggetillatelse for å kunne bygge. Det gjøres i denne, og kun denne tråden. Deretter spørre etter arthoz, triha eller griznah ingame (arthoz og griznah ser chat selv om de ikke er logget på). Bare å skrive f.eks. "arthoz, jeg har søkt om byggetillatelse" i chat trigger en alarm. Ikke grief, altså ikke ødelegg andres ting eller sett fyr på skogområder som ikke tilhører deg Ikke juks, dette gjelder alt fra å fly, gå gjennom blokker til duplikering av gjenstander flying og noclip til duplikering Ikke stjel fra andre, dette gjelder også fra bygg og steder som har vært uten aktivitet en god stun, alt logges og kan sees Ikke snok i andres kister uten tillatelse, det er vel ikke noe koselig om folk roter i dine kister (eller skuffer på ekte) Ikke bygg på/over eller helt inntil andre sine bygg uten å spørre de først, om du er usikker så spør arthoz og/eller se på kartet. Bygg helst et stykke fra spawnområdene Ingen masing! Å spørre arthoz 1 gang er nok, om det er noe du lurer på skriv også spørsmålet samtidig, f.eks. "arthoz, kan du komme og trade litt?"så får han også highlight etter 10minutter om det hvis han ikke følger med på minecraft. Vi forbeholder oss retten til å banne brukere, uten forvarsel, ved brudd på regler, eller for annen misbruk eller dårlig oppførselBlir du bannet betyr det i utgangspunktet at du er bannet for alltid, men føler du at det var urettferdig (og har bevis for det) kan ban omgjøres.De med byggetillatelse som har hatt det en stund vil som regel få advarsel først, mens gjester uten vil bli bannet mye fortereAnnet enn disse reglene er det fritt frem på serveren, det aller meste blir logget så om du tror noen har tatt/ødelagt/forandra på dine ting så bare si i fra så kan arthoz finne ut av det.Er rett og slett bare å være snill og grei så er det null problemer, faktisk så vil du troligens få noen ekstra goder ved å være snill, hyggelig og hjelpsom mot andre,da hyggelige personer gjør arthoz glad =)Søknad:Det kreves litt for å kunne bygge på serveren, første er å ha lest reglene, andre er å ikke være bannet på andre servere.Ellers må man skrive litt om seg i søknaden, som f.eks. hvordan du fant eller hørte om serveren, hvor lenge du har spilt minecraft og eventuelt hvilke servere.Skriv gjerne (men må ikke) hvor gammel du er, hva du liker å bygge, eller om du bare liker å mine, vis gjerne bilder eller filmer av byggverk du har laget =)Pjatte sin søknad er en søknad man gjerne må herme etter da den er veldig braKommandoer:Det er ikke mange kommandoer den vanlige bruker har, men det er noen: /spawn: teleport til spawn /home | /sethome: /home teleporterer deg til hvor du har satt /sethome /rep | /rep ?: reparerer dine verktøy, "/rep ?" for å se pris, diamanthakke er spesiell og koster 32redstone å reparere! /tell <nick> <melding> | /r <melding>: Privat melding til personer, /r for å svare den som sist sa deg noe, nick trengs ikke =) Servertrading:Serveren trader inn ting mot andre sjeldne ting, lister står spawn,ropes på enten arthoz eller triha når man er klar for trade, skal man trade mye så si gjerne i fra på forhånd =)Prosjektområder:I ny og ne setter arthoz av områder i den nye verden som er ment for større prosjekter,om dette er et stort bygg, en by for deg selv eller alle har ikke noe å si,men burde ha et gjennomgående tema, f.eks. middelaldersk, italiensk etc.Vanligvis vil man også få en portal til området helt i midten.By-områder med mange innbyggere vil også få portal om det er langtnok unna andre portaler (dette gjelder begge verdnene)Serverinfo: Serveren kjøres på linux med bukkit som har diverse modsHardware: Hjemmesnekret Hovedkort: Supermicro X11 CPU: Intel E3-1230v5 3.4GHz RAM: 32GB ECC DDR4 DISK: 2*180GB Intel 530 SSD i RAID1 + 2*1TB WD Se i RAID1 300/300Mbit Fiberlinje til Internett Stabliste:Admins: arthoz & GriznahModerator: arthoz er så og si alltid pålogget, men både sover og jobber, så om han ikke svarer er det bare å vente (eller send en melding på facebook om det er krise)Utenom denne tråden og gjennom minecraft, kan du også nå oss på IRC på #mc.griznah.net @ Quakenet Endret 6. februar 2017 av Griznah 10 Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hei, konge sjå serveren og tråden er på plass Har du tenkt på save koordinatorene til spillerene slik at når dem joiner serveren på nytt kjem dem tilbake hvor dem sluttet? Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Beklager, ikke støtte for dette på min setup :/ Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Heisann. Jeg kjøpte (dessverre? ) spillet for noen dager siden, og har fått litt dilla... Kan jeg (obrestad) få tilgang til serveren? Endret 2. september 2010 av ZeRKoX Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Heisann. Jeg kjøpte (dessverre? ) spillet for noen dager siden, og har fått litt dilla... Kan jeg (obrestad) få tilgang til serveren? E: 2010-09-02 14:01:45 [iNFO] [CONSOLE] obrestad has been allowed. Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg vil gjerne være med. Jeg heter ilovebrownies i Minecraft også Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 E: 2010-09-02 15:29:15 [iNFO] [CONSOLE] ilovebrownies has been allowed. Lenke til kommentar
happytrigger Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hadde vært fett om jeg fikk ta meg en tur innom serveren din ^^, VaselinGutn er navnet Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hva skal til for å earne trust? Det suger å ikke ha en furnace Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Hadde vært fett om jeg fikk ta meg en tur innom serveren din ^^, VaselinGutn er navnet Følge reglene og være hyggelig mot andre:) E: 2010-09-02 18:11:06 [iNFO] [CONSOLE] vaselingutn has been allowed. Hva skal til for å earne trust? Det suger å ikke ha en furnace Være aktiv over tid og oppføre seg etc. Jeg kan alltids spawne noen furnaces når du er online. Lenke til kommentar
Phoenix8 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 hallo darkmaker her jeg skulle gjerne se serveren Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Kan jeg få være med? Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Kan jeg få være med? hva er brukernavnet ditt? hallo darkmaker her jeg skulle gjerne se serveren E: 2010-09-02 18:38:36 [iNFO] [CONSOLE] darkmaker has been allowed. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Brukernavnet er Dermuszdel. Samme som her. Lenke til kommentar
sshollas Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Kan jeg også få være med? Brukernavnet er sshollas Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 E: 2010-09-02 18:56:11 [iNFO] [CONSOLE] sshollas has been allowed. E: 2010-09-02 18:56:23 [iNFO] [CONSOLE] dermuszdel has been allowed. Lenke til kommentar
Sagan Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) deadalød,a Endret 4. mai 2012 av Sagan Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 (endret) E: 2010-09-02 20:20:38 [iNFO] [CONSOLE] nikdawg has been allowed. EDIT: Vil bare få si at foreløpig er ting fint og bra, folk finner seg egne ting å bygge etc, flinke er dere:) Endret 2. september 2010 av Sub-Lock Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Oversiktsbilde over kartet sålangt i spoiler =) Dere vil alltids finne det nyeste på http://minecraft.haxx.no/njord/latest.png Lenke til kommentar
baaad Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Hei jeg vil være med. Brukernavnet mitt på minecraft er matiasts. Endret 2. september 2010 av baaad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå