paroa Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Hei, jeg har laget en enkel og grei side for et firma. Ønsker kritikk på nettsiden. www.drobaklunch.no Endret 2. september 2010 av paroa Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Det som slår meg er at bare knapt en tredjedel av skjermen horisontalt blir utnyttet. Dermed får jeg en vertikal scrolling som egentlig er helt undøvendig så lite ting det er per side. Eventer er ikke et norsk ord. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Lag siden bredere, og bytt ut eventer med arrangement eller lignende. Ellers en grei og oversiktlig side. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Takk for tilbakemeldinger, Eventer er byttet ut. Jeg har selv tenkt og lage siden bredere for å få utnyttet bredden på dagens skjermer bedre. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Da har jeg justert opp bredden på siden, hva synes dere? Lenke til kommentar
Waterdale Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Siden ble mer utfylt og gir et bedre inntrykk enn før. Det eneste jeg vil sette fingeren på nå er logen midt på siden. Den tar unødvending mye plass og kan irritere fordi folk med f.eks 13" skjermer som må scrolle ned for å begynne å lese innholdet. Ved å gjøre den mindre å evt. flytte den opp til høyre vil gi siden en bedre flow, eller du kan f.eks bare bruke den på første siden som åpnes og fjerne den fra resten. Alle vet jo at de er inne på Drøbak Lunch allerede. Ellers en pen og enkel side, slik jeg liker det Lenke til kommentar
paroa Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Da har vi samme smak ang. nettsider. Jeg skal forsøke og gjøre noe med logoen, kanskje gjøre den litt mindre og flytte den litt opp? Lenke til kommentar
Waterdale Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Ja prøv det, så får vi se Lenke til kommentar
Waterdale Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Tok 3 min å laget dette, klart logoen kan være større osv++ men du skjønner hva jeg mener. Endret 3. september 2010 av Waterdale Lenke til kommentar
paroa Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Er det så lurt å forandre på skriften i logoen da? Jeg skal prøve å flytte logoen litt opp og gjøre den litt mindre når jeg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
Waterdale Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Forandret ikke skriften, bare endret vinkelen. Men det trenger ikke du å gjøre, bare bruk den som den er om det er logoen firmaet bruker. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg synes siden er en god start. Bildene ser veldig delikat ut, samt logo/profil er veldig bra. Men resten blir litt for enkelt, tenker mest på formatering av tekst. Mister litt av sjarmen Siden jeg har så lite å finne på, tok jeg bryet med å endre litt på layout og bruk av formatering av tekst. Er bare et visuelt forslag / mockup som kanskje kan inspirere. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Det var veldig kult FuLu, hvilken fonter har du brukt? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Trebuchet MS og Segoe Print (håndskrift) Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Som mange andre her påpeker, så er siden ALT for høy før innholdet kommer. Når jeg klikker inn, er det hovedsakelig logoen, menyen og 1/3 av selve innholdet jeg ser. Viktig at det VIKTIGSTE med siden er synlig med en gang man går inn. Man skal ikke være nødt til å scrolle for det. Ellers en helt grei og oversiktelig side! Lenke til kommentar
paroa Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 (endret) Nå endret jeg på siden, veldig inspirert av FuLu. Hva synes dere? Av en eller annen grunn kom ikke fonten til menyen med? Ser at fonten fungerer i safari, men ikke opera eller IE. Hvordan gjør man det sånn at det fungerer for alle? Endret 14. september 2010 av paroa Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Skyter i blinde men prøvd med det her da for fontene? http://en.wikipedia.org/wiki/Web_Open_Font_Format Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Fonter kan være litt køddent. En lett utvei kan f.eks være å bruke google sitt font-bibliotek. F.eks denne fonten: Reenie Beanie. Eneste minus med denne metoden er at stylesheet/css og font blir hentet fra google sin server og ikke lokalt på din server, og ikke minst så er utvalget av fonter hos google noe sparsomt. Eventuelt så kan du lage en sprite-versjon av menyen. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Domenenavnet var forferdelig. dblunch.no eller lignende må da være et bedre valg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå