Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fått noen rævadiltere/stalkere

Gjest asfawfen

Anbefalte innlegg

Gjest asfawfen

Har begynt i klasse med noen ifra ungdoms skolen på vgs. Noen i a og noen i b. I klassen jeg går i følger de etter meg og en av mine bestevenner. Vi vil ikke være med de, vi vil heller få nye venner. Hvordan kan vi bli kvitt de uten å virke støtende/frekk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest asfawfen

Skjønner det, men de har ingen sosiale antenner. De begynte å henge med oss litt på ungdomsskolen, men hvis vi sier vi har en avtale og må gå alene inviterer de seg selv med osv. De tror at vi egentlig har lyst å være med de, selvom vi lager falske forklaringer unskyldninger. Vi løper ut i frimin for å unngå de.

Lenke til kommentar

Har selv opplevd noe lignende og det jeg og mine to venner gjorde for å bli kvitt stalkere var å sette oss steder der det kun var tre stoler slik at de ikke fikk plass, sette oss mitt inne blant andre som vi kjente og som de andre ikke kjente slik at de ville virket påtrengende for andre også hvis de hadde satt seg med oss (ise dem mest mulig ut med andre ord). I tillegg hjelper det å svare litt frekt og i stedet for å prøve å lirke seg unna spørsmål heller svare kort og kontant NEI! Etter de tre første ukene på vgs. har jeg merket stor forskjell og vi blir ikke stalket hele tiden lenger :)

Endret av LFL
Lenke til kommentar

Skjønner det, men de har ingen sosiale antenner. De begynte å henge med oss litt på ungdomsskolen, men hvis vi sier vi har en avtale og må gå alene inviterer de seg selv med osv. De tror at vi egentlig har lyst å være med de, selvom vi lager falske forklaringer unskyldninger. Vi løper ut i frimin for å unngå de.

Hvis disse guttene sliter litt sosialt så synes jeg det er ufattelig dårlig gjort å bare ditche dem. Prøv heller å hold kontakten og forsøk å få dem inkludert når dere er i lag med nye venner, slik at de på denne måten kan komme i kontakt med andre folk.

Hvorfor vil dere ikke henge med de guttene lenger, har dere plutselig blitt for kule for dem?

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...