Gjest Wartman Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hei godtfolk! Var til legen for et par dager for å fryse fingervorter. Og legen tenkte han skulle prøve en ting som en kollega av han hadde en teori om. Nemlig å fryse vorta rimelig godt først, for å så stikke en nål i den flere ganger til blodet begynner å fosse ut av den sundfrosne vorten. Teorien er at dette aktiverer viruset og får det ut i blodstrømmen. Der kan immunforsvaret oppdage det og danne seg en oppfatning av viruset og dermed bekjempe alle sammen selv. Jeg må si det er interessant teori, men hva tror dere om akkurat dette? Høres det søkt ut eller er det en viss logikk i det? Jeg er nemlig veldig var for placebo og jeg er redd for at jeg på en eller annen måte hemmer immunapparatet mitt ved å tenke at ingenting funker.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Placebo funker veldig dårlig på vorter, det er mer på ting man ikke ser, men kun merker. Stol på legen din, jeg syntes det hørtes noe merkelig ut jeg også, men hvorfor i all verden skal legen hemme imunforsvaret ditt? Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Ikke hemme, STIMULERE, ved å slippe viruset ut i blodbanene så det dannes antistoffer. Dette hørtes jo ut som en grei metode, selv om det hørtes ganske ubehagelig ut. Lenke til kommentar
Gjest ts Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg mente at jeg selv hemmer immunapparet mitt ved å tenke at det kanskje ikke fungerer. Det legen gjorde skal vistnok stimulere immunapparatet til å bekjempe viruset. Først frøs han ordentlig, så kjørte han en nål i vorta flere ganger så den begynte å blø. Det gjorde ikke vondt overhodet, det bare så litt smånasty ut Men er denne teorien helt på jordet? Det virker jo litt logisk, stikke gjennom forfrossent vortevev, få blodet til å fylle seg opp inni vorta slik at immunapparatet som uansett må fikse "såret" etter behandlingen faktisk merker viruset og danner et forsvar mot det. Det er lissom teorien tror jeg. Og jeg synes det virker ganske logisk MEN, jeg røyker. Ikke altfor mye, men kanskje en 20-pakning om dagen, kanskje én og en halv dag. Det hemmer vistnok immunapparatet. Men i gjengjeld spiser jeg ganske godt og sunt, lite godterier og svært lite junk. Mest råvarer det går i. Samt at jeg er i ganske god fysisk form og har ikke vært syk på lenge. I tillegg tar jeg Omega3, Q10, multivitaminer og C-Vitamin, samt spiser passelig mengde frukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå